וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי הצפרדע

אורלי נירן יהלום

24.1.2009 / 12:30

הצפרדע מלמדת איך להתנקות מהישן ולהיוולד מחדש ויש לה את היכולת לרפא כאב. איזה עוד סגולות היא מביאה איתה כחיית טוטם?

צפרדע כחיית טוטם מעידה על היכולת לחוות בחיים טרנספורמציה, שינוי מהותי בהשקפת העולם ובאורח החיים ואפילו שינוי חיצוני משמעותי. הצפרדע היא דו-חי, כלומר היא מסוגלת לחיות במים וביבשה. לפיכך היא מקושרת הן ליסוד המים והן ליסוד האדמה וליכולת ליצור קסמים הנובעים משימוש בשני היסודות. דיוויד קארסון בספרו "שפת החיות" מציין, כי סגולה זו חיברה את הצפרדעים לאגדות על פיות ושדוני יער.

אחת ממתנותיה של הצפרדע - הקשורה ליסוד המים - היא טיהור וניקוי משליליות. יש לה את היכולת לשנות תדר של אדם מחולי לבריאות, או להפוך מקום שתקועה בו אנרגיה שלילית כתוצאה מטראומה למקום של ריפוי.

הצפרדע מתחילה את חייה כביצה במים וגם בבגרותה היא חיה ליד מקורות מים ומבלה בהם את מרבית זמנה. היא מלמדת אותנו כיצד להתנקות מהישן ולהיוולד מחדש. איכות נדירה זו של התחדשות קשורה ליסוד המים, אך גם לויתור על הזנב. כראשן יש לצפרדע זנב, ואף בשלב הראשוני שלה כצפרדע. בשלב האחרון של התגלמותה, הזנב מתכנס לתוך הגוף. הזנב מסמל את העבר, הגוף את ההווה והראש את העתיד.

היבט ייחודי זה בהתפתחותה של הצפרדע המאפשר ויתור על הזנב והעלמתו, מרמז על הכוח הפנימי להתנתק מטראומות העבר כחלק מתהליך ההיטהרות הפנימי. זהו שינוי עמוק בתודעה המביא עמו מוות ולידה מחדש. גם הצבע הירוק השולט בקרב רוב סוגי הצפרדעים קשור לתדר של צמיחה, פריצה ושינוי. זהו צבעה של צ'קרת הלב, שיש לה קשר הדוק ליכולתנו ליצור טרנספורמציה של אמת בחיינו.

הקשבה ורגישות

הצפרדעים שרות את שיר המים. שירן מבטא אגמים, מעיינות ונחלים ואת צליל טיפות הגשם. הצפרדע מעוררת בתת-המודע שלנו זיכרונות רדומים מימים בהם נחנו בשלווה ברחם מוקפים במים. יסוד המים קשור לפוריות, טיהור ולידה. סגולת הצפרדע נושאת בתוכה את שלל איכויות הריפוי הנשיות הנובעות מיסוד המים: רכות, שפע וזרימה. הצפרדע מביאה עמה כוח לשמור על הייחודיות שלנו בתוך השינוי, עוצמה של רגש והבנתו, חיבור למסתרי הידיעה האינטואיטיבית ושפע אדיר של יצירה.

הופעתה של הצפרדע בחייכם מגלה שבורכתם בכישרון שירה ובכוח לטהר את הסביבה באמצעות שימוש בקול. זהו כוחו של השמאן. אנשי רפואה ההולכים בנתיב הריפוי הרוחני השמאני לומדים להשתמש בתדרי הקול ובהפקת צלילים אינטואיטיביים לצורך טיהור המרחב הטיפולי, זימון ישויות ריפוי ואיסוף רסיסי נשמה.

סגולת הצפרדע באה לידי ביטוי ביצירת שינוי על ידי קול ויסוד המים. אנשים שחווים חיבור לחיה מיוחדת זו, רגישים מאוד לצלילים ולקולות ומומלץ להם לחקור את יכולתם לשנות רגשות באמצעות תרגול הקשבה ושימוש בקולם. על תעלות האוזן של הצפרדע מתוח עור תוף המאפשר לה קליטה של צלילים. רגישות ההקשבה והביטוי הייחודי דרך שירה מעידים על דומיננטיות של צ'קרת הגרון ומרכז העין השלישית.

שפע והגשמה

תהליכים מעמיקים של טיהור רגשי נובעים מהיכולת להקשיב לזולת ולתקשר את תחושותינו באופן הייחודי לנו. הדרך הטובה ביותר למגנט אלינו שפע והגשמה היא ביטוי הצליל הייחודי. גשם הוא היבט נוסף של הגשמה ונובע מאותו שורש. לאנשי הצפרדע יש את הכוח לשנות את תנאי מזג האוויר ולזמן את הגשם.

הצפרדעים קושרו בתרבויות עתיקות רבות למזג האוויר ונתפשות אצל הילידים האמריקאים והאבוריג'נים כמביאות גשם. נראה שזה בגלל קול קרקורן הגובר בדרך כלל לפני רדת הגשם. בהודו מקשרים בין הצפרדע וקולות הרעם, והמלה צפרדע בסנקסריט מפורשת גם היא כענן.

חיה ירקרקה ומתוקה זו מזמינה אתכם אנשי הצפרדע לרענן את חייכם במים צלולים ולא לשקוע בביצת העול ומרוץ הפרנסה של החיים. לשבת על עלה לוטוס או נופר, ולטהר את עצמכם ממה שכבר עבר. חדדו את ההקשבה ותבטאו את עצמכם בצלילים, התבוננו בעננים ותזכרו שלכל בעיה תוכלו למצוא פתרון אם תהיו מספיק יצירתיים.

אורלי נירן יהלום (גוטגנוני) היא מחברת הספר "בינת הלווייתן" ומנהלת מרכז "מעוף מקודש" לשמאניזם וריפוי תודעה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully