וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג האו"ם: ישראל ביצעה פשעי מלחמה בעזה

עידן דורנר

22.1.2009 / 20:34

שליח האו"ם לנושא זכויות אדם תקף בחריפות את המתקפה בעזה: "התקיפה עוררה זכרונות קשים מגטו ורשה. כל תושבי הרצועה נחשבים פצועים"

"יש הוכחות לכך שישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך 22 ימי הלחימה ברצועת עזה, ויש לנהל חקירה בלתי תלויה בנושא", כך אמר היום (חמישי) ריצ'ארד פאלק, שליח האו"ם לנושא זכויות אדם בעזה ובגדה המערבית. הוא הוסיף כי הסבל הנפשי של האזרחים שסבלו מהתקיפה הוא כה גדול, עד שניתן להכיר בכל אוכלוסיית רצועת עזה כנפגעת מהלחימה.

פאלק, אמריקאי ממוצא יהודי, אמר את הדברים בשיחת טלפון מביתו בקליפורניה, למסיבת עיתונאים שנערכה בז'נווה. הוא טוען כי ישנן הוכחות חותכות לכך שהפעולה הצבאית של צה"ל בעזה היתה מנוגדת לחוקי זכויות האדם הבינלאומיים, וכי יש לחקור האם הם ברמה של פשעי מלחמה. "אני מאמין שיש בסיס מוצק להגיע למסקנה הזאת".

עוד אמר פאלק כי ישראל לא עשתה כל מאמץ לאפשר לאזרחים בעזה להימלט מהקרבות. "לכלוא אנשים בתוך אזור לחימה הוא משהו שמעורר את הזכרונות הקשים מגטו ורשה וממצורים שונים שהוטלו בתקופות מלחמת העולם השניה". הוא הוסיף כי "יכלו לפחות לתת לילדים, למוגבלים ולחולים לעזוב, אפילו אם זה היה לדרומה של ישראל". לדבריו, ייתכן וכל אוכלוסיית עזה תישאר מצולקת נפשית לנצח. "אם כן, יש להגדיל את מספר הנפגעים הפלסטינים למספרם הכולל של הפלסטינים בעזה".

ישראל מנעה את כניסתו של פאלק לשטחה, שבועיים לפני תחילת המבצע בעזה. הוא שולל את טענות ישראל לפיהן הגנה על עצמה מפני ירי הרקטות של חמאס. "בראייתי, האו"ם והחוק הבינלאומי לא מאפשרים לישראל לטעון כי פעלה מתוך הגנה עצמית. היא לא הגבילה את הלחימה לאיזורים מהם נורו הרקטות וסירבה לנהל מו"מ עם חמאס, ובכך מנעה פתרון דיפלומטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully