וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "עסקת שליט תושלם תוך 3 שבועות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.1.2009 / 19:37

אתר פלסטיני דיווח כי הושגה התקדמות גדולה בעסקה לשחרור החייל החטוף, לאחר שישראל הגמישה את הקריטריונים לשחרור אסירים והסכימה לפתיחת המעברים

"במהלך ביקורו של ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, בקהיר הושגה התקדמות גדולה סביב נושא עסקת שליט" – כך דיווחו (חמישי) מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" לאתר חדשות פלסטיני. לפי הדיווח, אם לא יוצבו מכשולים, "אפשר והעסקה תושלם תוך שלושה שבועות". לדיווח אין אישור מכל מקור אחר.

המקורות דיווחו כי ההתקדמות המשמעותית הושגה לאחר השינוי "הדרמטי" שחל בעמדה הישראלית, במסגרתו הגמישה ישראל את הקריטריונים לשחרור אסירים פלסטינים שעד כה היא נמנעה מכך. עוד נמסר כי העסקה צפויה לכלול את שחרורו של שליט בתמורה לשחרור מאות אסירים פלסטינים ופתיחת המעברים לעזה, ובראשם מעבר רפיח.

בתוך כך, העיתון "אל-מנאר" היוצא לאור במזרח ירושלים דיווח כי ישראל העבירה לחמאס מסר לפיו היא מסרבת לשחרר 25 שמות בלבד מבין 369 השמות שהגיש לה חמאס. לפי המקורות, מדובר ב-25 מחבלים בכירים שביצעו פיגועים קשים נגד ישראל. עוד דווח כי "חמאס בוחן אפשרות להחליף את השמות בשמות של אסירים אחרים כדי להשלים את העסקה בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully