וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט לקלינטון: "מעוניינים בהמשך תהליך השלום"

22.1.2009 / 21:24

כך אמר רה"מ בשיחה ראשונה בין השניים מאז הושבעה קלינטון לתפקיד. מוקדם יותר שוחחה עמה שרת החוץ ציפי לבני: "החמאס הוא אויב השלום "

ראש הממשלה אהוד אולמרט שוחח הערב (חמישי) עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון ובירך אותה על כניסתה לתפקיד באומרו: "יכולותייך, כישרונך וניסיונך העשיר יבואו לידי ביטוי בתפקיד".

אולמרט הוסיף כי "ישראל מעוניינת בהמשך קידום תהליך השלום במזרח התיכון ומתכוונת להשקיע מאמץ רב במתן סיוע הומניטרי לתושבי עזה. ישראל תעשה הכל כדי להילחם בטרור ולמנוע את הברחות הנשק לארגוני הטרור בעזה".

מוקדם יותר, שוחחה שרת החוץ ציפי לבני עם מזכירת המדינה. היא בירכה את קלינטון על מינויה ואמרה כי היא מצפה להמשך שיתוף פעולה קרוב ביניהן ובין ישראל וארצות הברית.

השתיים שוחחו על מספר נושאים וביניהם המצב בדרום הארץ והלחימה בעזה. לבני קראה למזכירת המדינה שלא להעניק לגיטמציה לחמאס. "חמאס הוכה קשות בפעילות צה"ל ואסור שיקבל כעת לגיטימציה מצד הקהילה הבינלאומית. ישראל מעורבת במאמצי הסיוע ההומניטרי של הקהילה הבינלאומית אך עומדת על כך שהם לא ייעשו באופן שיקנה לגיטימציה לחמאס. החמאס הוא אויב השלום באזור והוא מאיים על כל אלו שרוצים בשלום ובשקט במזרח התיכון".

סוגיית הגרעין האירני עלתה אף היא בשיחה, וצוין כי שתי המדינות יפעלו בתיאום בינהן בנושאים נוספים. "מערכת היחסים המיוחדת והחזקה הקיימת בינינו ובין המדינות תשרת אותנו בפעילות משותפת של המהלכים הבינלאומיים לקדם שלום וביטחון באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully