וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגין: "כל חלק שהופקר הפך לבסיס טרור"

רועי כ"ץ

22.1.2009 / 16:43

המתמודד החדש-ישן ברשימת הליכוד בכנסת התארח בוואלה! LIVE. בגין עקץ את שרת החוץ לבני: "היא כל הזמן מופתעת ממה שקורה"

מערכת וואלה!

(צילום ועריכה: מערכת וואלה!)

"ב-15 השנים האחרונות, כל חלק מארצנו שהופקר הפך לבסיס טרור נגד מדינת ישראל", כך אמר היום (חמישי) חבר הכנסת לשעבר בני בגין (ליכוד) בראיון בוואלה! LIVE. בהתייחסותו למבצע "עופרת יצוקה" אמר המתמודד החדש-ישן ברשימת הליכוד לכנסת כי "צריך לשאול איך ישראל הגיעה למצב הזה. התשובה היא ברורה, בגלל הפקרת חבל עזה וציר פילדלפי, עשרות טונות של אמצעי לחימה הוברחו לעזה. לפני שלוש שנים לא היו שם טילים".

בגין התבקש גם לערוך השוואה בין מלחמת לבנון השנייה למבצע בעזה. לדבריו, "כאשר ממשלת קדימה החליטה לנטוש את חבל עזה, היא סברה שאש"ף יפעל נגד הטרור ושאחרי שחמאס ישתלט על עזה הוא לא יפעל נגד ישראל. היתה גם הנחה נוספת, שאם נידרש לאופציה צבאית, ניתן יהיה לטפל בטרור מהאוויר. ממשלת קדימה התבדתה בנושא הזה גם בלבנון וגם בעזה".

על המשא ומתן העקיף והישיר שהתקיים מול סוריה אמר בגין: "סוריה מסרבת לקטוע את יחסיה עם אירן, אותם יחסים שגורמים להעברת נשק אירני ללבנון. איש מאיתנו לא רוצה לראות עוד שלוחה אירנית באזורנו. יש סניף של אירן בלבנון, יש להם סניף דרומית לאשקלון בעזה ולא הייתי רוצה לראות עוד סניף למרגלות קיבוץ עין גב. לא ייתכן שתוצאת המשא ומתן תיקבע מראש".

בגין בחר לתקוף את מועמדת קדימה לראשות הממשלה ציפי לבני, לאחר שנשאל כיצד מדבר על הנושאים הביטחוניים על אף שהעיד על עצמו כאחד שלא מעורה בפרטים. לדבריו, "בשנת 2004 הייתי מנותק, אבל הזהרתי את הציבור מהתוצאות מרחיקות הלכת מהפקרת חבל עזה. לא צריך להתמצא בפרטים, זה עניין של שכל ישר. שרת החוץ מוצאת את עצמה מופתעת גם בזמן הלחימה בלבנון וגם במבצע בעזה. היא הופתעה כששר הביטחון דיבר על התעצמות חיזבאללה, היא הופתעה מעליית חמאס, הופתעה מהשלטות חמאס והופתעה מירי הטילים".

בגין שיבח את החלטת בג"ץ שאיפשר לרשימות בל"ד ורע"מ תע"ל להתמודד בבחירות לכנסת: "הזכות לבחור ולהיבחר הן זכויות יסוד בדמוקרטיה. אנחנו צריכים להיות גאים בכך שהזכות הזאת נשמרת. כדי להפקיע את הזכות הזאת, דרושות ראיות ברורות ומוצקות שתובאנה בפני בית המשפט. זה לא טוב שוועדת הבחירות דנה בעניין הזה וארצה לשנה את החוק בעניין. אני מתקשה לקבל את התגובות המתלהמות בעניין מצד ראשי מפלגות אחדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully