וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: גוואנטנמו ייסגר תוך שנה

עידן דורנר

22.1.2009 / 18:15

נשיא ארה"ב חתם בטקס על צו נשיאותי, לפיו מתקן הכליאה השנוי במחלוקת ייסגר מהר ככל שניתן ויופסקו העינויים נגד החשודים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

נשיא ארה"ב ברק אובמה חתם היום (חמישי) בטקס שנערך בבית הלבן על צווים, שיביאו לסגירת מתקן המעצר בגוואנטנמו ולשינוי בטיפול בחשודים בטרור, בצעד שנועד לשקם את תדמיתה של ארה"ב, שספגה ביקורת חריפה מתנועות לזכויות אדם על הפעלת המתקן השנוי במחלוקת. אובמה גם צפוי לבקש לבחון את כלל מדיניות הכליאה ברחבי המדינה.

מהצווים עולה,כי הממשל הציב לוח זמנים של שנה לסגירת מתקן הכליאה, בו מוחזקים עצירים במשך שנים ללא משפט. בין היתר נכתב כי יש לסגור את גוואנטנמו "מהר ככל שניתן, ולא יאוחר משנה מיום הוצאת הצו". פרקליטיהם של העצורים אמרו בתגובה כי מדובר במסגרת זמן ארוכה מדי .

גורמים בבית הלבן תדרכו את הצוות וחברי קונגרס בתכנית.
אובמה התחייב לסגור את גוואנטנמו במהלך הקמפיין לנשיאות. אתמול הורה אובמה להקפיא ל-120 ימים את כל ההליכים המשפטיים נגד העצורים, כולל את כאלו של חמישה החשודים בתכנון מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר.

כעת ייאלצו לחשוב בממשל מה לעשות עם מאות העצורים. בין האפשרויות: שחרורם לארצות מוצאם, העברתם למדינה שלישית, או העברתם למתקן כליאה בתוך ארה"ב. הנשיא היוצא ג'ורג' בוש נהג לטעון כי רבות מהארצות שמרבות להעביר ביקורת על גוואנטנמו מסרבות לקלוט חלק מהעצורים. כ-250 עצורים עדיין כלואים בגוואנטנמו, מהם 80 על חשד למוערבות בטרור. וושינגטון כבר החליטה בעבר על שחרור 50 מהם, אך טענה כי לא יכלה לשחררם לארצם כיוון שיעונו או שירדפו אותם. מאז 2002 שוחררו 500 עצורים או הועברו לארצות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully