וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועדון הפלה ערבים וישלם אלפי שקלים

קובי מנדל

22.1.2009 / 15:12

ביהמ"ש קבע כי מועדון "סיטי הול" בחיפה יפצה שני צעירים ערבים ב-56 אלף שקל לאחר שהשניים לא הורשו להיכנס למקום

בית משפט השלום בחיפה חייב היום (חמישי) את מועדון ה"סיטי הול" בעיר לפצות שני צעירים ערבים בסכום של 56 אלף שקל, וזאת לאחר שנקבע כי המועדון מנע מהשניים להיכנס למקום על רקע היותם ערבים. התובעים, הישאם עבד אלגאני ומונתסר זועבי, שיוצגו על ידי עו"ד זיאד זועבי, מתגוררים בנצרת ובנצרת עילית. בית המשפט חייב את בעלי המועדון לשלם גם שכר טרחת עו"ד בסך 10 אלף שקל.

בחודש נובמבר 2006 הגיעו שני התובעים עם חברם היהודי וביקשו להיכנס למועדון, אך מאבטח סירב לאפשר לשניים להיכנס למקום, בעוד שהחבר היהודי הורשה להיכנס. התובעים טענו כי כניסתם למועדון נמנעה בשל חזותם ובשל לאומם הערבי וכי התנהגות זו מפירה את החוק. בעתירתם ביקשו התובעים לחייב את בעלי המועדון לפצות כל אחד מהם ב-50 אלף שקלים.

השופטת תמר נאות פרי, קבעה שמדובר באפליה. לדבריה, הוכח בתביעה שהותרה כניסתו של החבר היהודי שהינו בעל גוון עור בהיר בעוד שנמנעה כניסתם של התובעים ללא כל סיבה מוצדקת. השופטת לא שוכנעה כי קיים הסבר כזה או אחר, אשר מצדיק את התנהלות המועדון ואשר יחייב מסקנה הפוכה.

בהתייחס לאחריותו של מנהל המועדון, סברה השופטית כי מדיניות של אפליה בכניסה למועדון אינה נתונה לשיקול דעתו של המאבטח שיושב בכניסה, אלא שמקורה בהנחיות שמקבלים המאבטחים מההנהלה ובמקרה זה מהנתבע, המנהל והבעלים. השופטת לא שוכנעה גם כי המנהל עשה מעשה כזה או אחר במטרה למנוע אפליה במועדון ולא שוכנעה כי הוא קבע מדיניות של איסור אפליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully