וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חששות בבורסה מהורדת הדירוג לאי.די.בי

יובל מעוז

22.1.2009 / 14:54

המסחר הופסק במניות אי.די.בי פיתוח. אי.די.בי בתגובה: לא התקבלה לאחרונה כל אינדיקציה לשינוי כלשהו בדירוג

אי.די.בי הגיבה היום לשמועות בשוק לגבי החשש מהורדת הדירוג, ומסרה כי "לא התקבלה לאחרונה כל אינדיקציה לשינוי כלשהו בדירוג".

בחודש נובמבר 2008 הודיעה מעלות, כי אגרות חוב שהונפקו על ידי חברות החזקה בישראל, ובכללן של אי.די.בי, מצויות בתהליך בחינה מחדש עם השלכות שליליות. "ממועד הודעתה האמורה של מעלות, לא חלה כל התפתחות נוספת בנושא", מסרו מאי.די.בי.

חברת הדירוג פיץ' הכניסה את דירוג ההתחייבויות של קרדי סוויס לרשימת מעקב שלילית. משמעות הדבר היא שתיתכן בקרוב הורדת דירוג. זו אחת הסיבות לירידות בקבוצת אי.די.בי היום. כור, שבשליטת אי.די.בי מחזיקה ב-3.4% מקרדי סוויס. בעקבות החששות בשווקים הופסק המסחר באי.די.בי אחזקות ופיתוח.

בנוסף, טענו היום גורמים בשוק כי על ניירות הערך בקבוצת אי.די.בי מופעל גם לחץ בשל חששות המשקיעים מהורדות דירוג קרובות לאג"ח של חלק מחברות הקבוצה - כך אמרו היום מקורות בשוק ל-TheMarker. הירידות במניות אידיבי אחזקות (-13.41% , 4758.0) ואי.די.בי פיתוח (-10.0% , 2683.0) בולטות נוכח העלייה במדד תל אביב 100 עליו הן נמנות.

המגמה השלילית אופפת גם את איגרות החוב של אי.די.בי אחזקות ופיתוח שיורדות בשיעורים של עד 4%. בעוד התל בונד 20 עולה ב-0.4%, רושמת אי.די.בי פיתוח מסדרה א' רושמת ירידה של 4.3%, אי.די.בי אחזקות מסדרה ד' יורדת ב-2.5% ואי.די.בי פיתוח מסדרה ז' מאבדת 1.7%. סדרה ח' של כור רושמת ירידות של 1.1%.

אחד ההסברים לחששות של המשקיעים מהורדת דירוג לאי.די.בי אחזקות טמון ביחס שווי האחזקות של החברה באי.די.בי פיתוח (85.4%) מול החוב סולו שלה. באוקטובר 2007 דירגה חברת הדירוג מעלות את האג"ח של אי.די.בי אחזקות ב-AA מינוס. מעלות כתבה באותו דירוג כי יחס האיתנות ברמת הסולו מתייחס לרמת החוב הפיננסי המנוכה בחברה אל מול שווי החברה הבת אי.די.בי פיתוח. במעלות העריכו, כי יחס שווי האחזקות לחוב בסולו היה אז 3.6, והדירוג התבסס על כך שהיחס לא יירד מהותית מרמה של 3.5.

אלא שהיחס הזה הופר מזמן. כיום הוא עומד על 0.77% בלבד וזאת על פי שערי הבסיס של אי.די.בי פיתוח מול החוב הפיננסי של אי.די.בי אחזקות בסוף רבעון שלישי - מתואם על פי הערכות להיום.

במעלות הכניסו את אי.די.בי אחזקות לרשימת מעקב עם השלכות שליליות, אבל עד היום עדיין לא עידכנו את הדירוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully