וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

43% מהציבור: המבצע הגדיל הסיכוי להסדר

ניר יהב

22.1.2009 / 13:27

מסקר "הגל החדש" עולה עוד כי 55% מהציבור תומכים בניהול מו"מ להסדר קבע עם הפלסטינים. 68% תומכים בהגברת מעורבות אמריקאית

43% מהציבור סבורים כי פעולת צה"ל בעזה מקרבת את הסיכוי להסדר קבע עם הפלסטינים. כך עולה מסקר של מכון "הגל החדש" שנערך עבור מטה "יוזמת ז'נבה". הסקר, שנערך בעת פעולת צה"ל ברצועת עזה, מעלה כי 22% מהנשאלים סבורים לעומת זאת כי הפעולה דווקא מרחיקה את הסיכוי להסדר קבע. רבע מהנשאלים טענו כי הפעולה אינה משנה את הסיכוי להגיע להסדר.

הסקר מעלה עוד כי 46% מהנשאלים מעדיפים שהממשלה הבאה תנהל משא ומתן עם הרשות הפלסטינית במטרה להגיע להסדר קבע לעומת 18% שמעדיפים שהיא תנהל משא ומתן עם סוריה. 21% אמרו כי הם מעדיפים שממשלת ישראל תנהל מגעים עם הרשות הפלסטינית ועם סוריה גם יחד.

באופן כללי, התמיכה בניהול משא ומתן להסדר קבע עם הפלסטינים עומדת בסקר על 55% לעומת 16% שמעדיף שממשלת ישראל תקיים שיחות עם הרשות כדי לגבש הסדר ביניים מוגבל. 10% מהנשאלים מעדיפים שישראל תנהל משא ומתן עם חמאס ולא עם הרשות, ו-10% נוספים סבורים שאין לקיים מגעים עם אף אחד מהם. עוד מעלה הסקר כי 73% מכלל הציבור מתנגדים לניהול משא ומתן עם החמאס – עלייה של 18% מיולי 2008, אז התנגדו לכך רק 55%.

הסקר מראה כי עדיין קיים רוב מוצק של 68% שתומך בהגברת המעורבות האמריקאית בתהליך בין הישראלים לפלסטינים. 23% סבורים שבחירת אובמה מגדילה את הסיכוי להסכם קבע במזרח התיכון לעומת 16% הסבורים שהיא מקטינה את הסיכוי. 39% סבורים שבחירתו אינה משנה את הסיכוי לטובה או לרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully