וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה ברור שחמאס יראה שהוא לא נפגע"

יהושע בריינר

22.1.2009 / 12:44

בישראל לא הופתעו מהדיווח על חידוש ההברחות לרצועת עזה. עם זאת מרגיעים: "חמאס יתקשה להבריח אמצעי לחימה מתקדמים"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

גורמים במערכת הביטחון התייחסו היום (חמישי) לדיווחים על פיהם חידש ארגון חמאס את ההברחות לתוך רצועת עזה. לדברי אחד הגורמים, במערכת הביטחון העריכו כי חמאס ימשיך לבצע הברחות עם סיום מבצע "עופרת יצוקה": "היה לנו ברור שמייד עם סיום המבצע, חמאס ינסה להוכיח שהוא לא נפגע ושהוא יפרסם תמונות של הברחות. יחד עם זאת, מדובר בעיקר בהברחות של דלק ומזון ופחות של אמצעי לחימה. ייקח להם זמן רב עד שהם ישקמו את מערכת המנהרות באיזור ציר פילדלפי".

במערכת הביטחון מעריכים כי מרבית המנהרות באזור הגבול עם מצרים נהרסו במהלך הפצצת כלי הטיס של חיל האוויר. על פי ההערכות, בתחילת המבצע של צה"ל היו באזור למעלה מ-300 מנהרות ולאחר סיום ההפצצות נותרו במקום פחות מ-100. הגורם הביטחוני אמר כי "גם במהלך המבצע ידענו שחמאס מנסה להמשיך ולהבריח אמצעי לחימה, אבל בגלל החשש שלו מהתקיפות, הדבר נעשה במספרים קטנים".

הגורם הביטחוני הוסיף: "אנחנו מעריכים שאירן תנסה להמשיך לחמש את חמאס דרך המנהרות ואפילו בנשק מתקדם יותר. יחד עם זאת, ברגע שמנסים להבריח אמצעי לחימה מתקדמים יותר, יהיה להם קשה יותר להבריח אותם לתוך תחומי הרצועה".

בתוך כך, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, יצא היום למצרים כדי לדון במניעת הברחות הנשק לרצועת עזה. במערכת הביטחון אומרים כי רק חלק קטן מאמצעי הלחימה שהיו ברשות חמאס הוברח דרך הים - מסלול שכעת ננעל כמעט לחלוטין בשל הסגר הימי של חיל הים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully