וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תורת הגזע חיה ונושמת בברזיל

טלי גולדשטין

22.1.2009 / 12:37

יוזף מנגלה, הרופא הנאצי, ששם לו ליעד ליצור גזע ארי במהלך הרייך השלישי, יצר עיירה של תאומים בברזיל לאחר שנמלט מפולין

דוקטור יוזף מנגלה, הידוע גם בכינויו "מלאך המוות", היה רופא הבית במחנה ההשמדה "אושוויץ" ממאי 1943 ועד ינואר 1945. תפקידו תחת כהונת הרייך השלישי היה ליצור גזע-על לפי הקריטריונים של התורה הארית. במחנה ההשמדה, ביצע מנגלה ניסויים רפואיים על העצירים כדי לגלות כיצד נוצרים תאומים ולאחר מכן ניסה להבין כיצד ניתן לייצר תאומים באופן מלאכותי על מנת להגדיל את שיעורי הילודה בעבור מפקדו אדולף היטלר. לטענת ספר חדש של ההיסטוריון הארגנטינאי יורג קמאראסה, ניסוייו האכזריים של מנגלה נשאו פרי.

במשך שנים, לא הצליחו מדענים להבין מדוע אחד מתוך חמישה הריונות בעיירה קטנה בברזיל הסתיימו בתאומים – מרביתם בלונדינים וכחולי עיניים. תושבי קנדידו גודויי טוענים שמנגלה ביקר בעיירה פעמים רבות לאחר שנמלט מידי הצלב האדום ומצא מקלט בארגנטינה עם תום המלחמה. הוא הציג את עצמו בתור וטרינר ולאחר מכן בתור רופא נשים.

בעודו מסייר בין ארגנטינה, פרגוואי וברזיל, הצליח מנגלה להתחמק מידי החוק לפני שמת ב-1979 ועמו, כך חשבו כולם, מת החזון של גזע-על ארי. בספר " Mengele: the Angel of Death in South America", קמאראסה, מומחה לפושעים נאצים שנמלטו לדרום אמריקה, חיבר יחדיו פיסות מידע לגבי השנים האחרונות של חיי הרופא הנאצי. לאחר ששוחח עם אנשי העיירה הברזילאית, שוכנע ההיסטוריון כי מנגלה המשיך בניסוייו הגנטיים בתאומים והיה עד לתוצאות מדהימות.

לדברי קמאראסה, מנגלה מצא מקלט בפרגוואי ומ-1963 החל לסייר באופן קבוע בקהילה הגרמנית ברובה מעבר לגבול – הקהילה החקלאית קנדידו גודויי. מאז ביקוריו של הרופא, החלו לזנק שיעורי לידות התאומים בעיירה. "אני חושב שקנדידו גודויי היתה המעבדה של מנגלה, שם הוא הצליח לבסוף להגשים את חלומו וליצור גזע של ארים בלונדינים וכחולי עיניים. קיימות עדויות שמנגלה ביקר נשים בהריון, נתן להן תרופות חדשות, דיבר על התעברות מלאכותית ועבד גם עם בעלי חיים", אמר קמאראסה.

תושבי קנדידו גודויי קיבלו את העובדה שפושע מלחמה נאצי היה אורח קבוע בעיירתם במהלך שנות ה-60. במקום אף הוקם מוזיאון הנקרא "ביתם של התאומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully