וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "לא בטוח שהשקט ימשך זמן רב"

פנחס וולף

22.1.2009 / 11:08

בשעה שעמוס גלעד יצא לקהיר לדון בהברחות לעזה, אמר רה"מ כי יש להיערך לכל אפשרות. "יש לנו שכנים שלא ניתן לצפות תגובותיהם"

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר הבוקר (חמישי), כי לא ניתן להבטיח בוודאות את הימשכות השקט שהושג בלחימה. "אני מקווה שהשקט ימשך לאורך זמן, אבל יש לנו שכנים שלא ניתן לצפות את תגובותיהם", אמר אולמרט. לדבריו, "צריך לקחת בחשבון שהדברים יכולים להתגלגל אחרת".

אולמרט התייחס גם למו"מ בעניינו של החייל השבוי גלעד שליט. לדבריו, "אחרי שגלעד יחזור הביתה ואפשר יהיה לספר את הסיפור, אז נדע מי תמך, באיזה עמדה, על מה הוא לחץ ומה הוא ביקש. כל הדברים האלה פחות חשובים, מה שחשוב זה להביא אותו. אני מאמין שהמבצע הצבאי בעזה יצר מנופים שיכולים לסייע בזירוז הבאתו של גלעד שליט לישראל. זה מה שאמרתי ולא אוסיף. יש הרבה ספקולציות והשערות, אך אם אשיב על כך, לא אועיל לקדם את שחרורו של שליט".

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף (מיל') עמוס גלעד יצא הבוקר שוב לקהיר כדי לדון בסוגית ההברחות לרצועת עזה. גלעד צפוי להיפגש עם ראש המודיעין המצרי, עומר סלימאן, ועם בכירים מצרים נוספים. העיתון "אל-חיאת" דיווח, כי בפגישותיו הקודמות גלעד הדגיש את הצורך בשחרור שליט כדי שישראל תפתח את המעברים לעזה. עם זאת, בכיר חמאס אמר לעיתון.

בתוך כך, מקורות פלסטינים בעזה דיווחו הבוקר כי חמישה בני אדם נפצעו באורח קל-בינוני מפגיעת פגז של חיל הים בבית בצפון מערב עזה. בין הפצועים שני ילדים, שתי נשים וגבר. מצה"ל נמסר, כי ספינה של חיל הים ביצעה ירי הרתעתי לעבר ספינת דיג פלסטינית, שחרגה מתחום השיט המותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully