וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס דוחה שחרור שליט תמורת הסרת המצור

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.1.2009 / 9:41

בכיר בארגון אמר לעיתון "אל-חיאת", כי "פרשת שליט תיפתר רק דרך עסקה לשחרור אסירים". הבוקר יצא עמוס גלעד לדיונים בקהיר

עמדת חמאס שוללת קשר בין שחרורו של גלעד שליט וסוגית פתיחת המעברים לרצועת עזה. כך דווח היום (חמישי) בעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. בכיר בחמאס מסר לעיתון כי הנושא עלה בעבר, אך חמאס דחה אותו.

"הם הציעו להסיר את המצור בתמורה לשחרור שליט אולם סירבנו", אמר הבכיר, "אך אין קשר בין הנושאים". הבכיר הוסיף כי פרשת שליט תיפתר אך רק באמצעות עסקה לשחרור אסירים פלסטינים. "לזרוע הצבאית של חמאס יש מידע אודות שליט", אמר.

בתוך כך, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף (מיל') עמוס גלעד יצא הבוקר שוב לקהיר. גלעד צפוי להיפגש עם ראש המודיעין המצרי, עומר סלימאן, ועם בכירים מצרים נוספים. לפי הדיווח ב"אל-חיאת", בפגישתו אתמול בקהיר ביקש גלעד מידע מהמצרים אודות מצבו הנוכחי של גלעד שליט. מקורות מצרים המוגדרים "מהימנים" מסרו לעיתון, כי גלעד הדגיש את הצורך בשחרור שליט כדי שישראל תפתח את המעברים לעזה.

פער גדול בסוגיית משך הרגיעה

לפי הדיווח ב"אל-חיאת", עדיין קיים "פער גדול" בין ישראל לחמאס בשאלת הרגיעה. בעוד שישראל מעוניינת בהסכם רגיעה ארוך-טווח, חמאס מעוניין בהסכם רגיעה לשנה. המקורות המצרים מסרו לעיתון עוד, כי ארצם משקיעה מאמצים רבים כדי לגבש הסכם רגיעה, שיוביל להסרת המצור על העם הפלסטיני.

עם זאת, משלחת חמאס שהייתה אמורה להגיע היום לקהיר כדי להתעדכן בתוצאות ביקורו של גלעד, דחתה את הגעתה. בכיר בחמאס מסר ל"אל-חיאת", כי מטרת ביקורה של המשלחת הייתה לדון בשתי סוגיות: גיבוש הסכם רגיעה בתיווך מצרי ופתיחת המעברים. "זאת לאחר שחמאס השיג את שתי מטרותיו הראשונות: הפסקת פעולת צה"ל בעזה ונסיגת כוחותיו ממנה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully