וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להכריז חרם על בתי עסק של יהודים

פאיז עבאס

21.1.2009 / 7:01

על רקע החרם שהטילו יהודים על בתי עסק של ערבים ברחבי הארץ, קורא פאיז עבאס לציבור הערבי לשקול להחזיר ליהודים באותה המטבע

עוד מוקדם להצהיר על קיומה של התארגנות מצד יהודים להחרים עסקים בבעלות ערבית בעקבות המלחמה הארורה על עזה. אבל בעלי עסקים רבים, שעיקר עבודתם התבססה על מבקרים יהודים, אומרים כי מאז המלחמה ירד נפח העבודה בכמעט 60%, וכי יהודים כמעט לא פקדו את בתי העסק שלהם. לדבריהם, הקונים היהודים נעלמו רק מפני שהם ערבים, ולא כי מישהו מהם הפגין נגד המלחמה, סגר את עסקיו בפני היהודים או שסירב לשרת יהודים.

"אני לא סגרתי ביום השביתה, כי חשבתי שהמשך העבודה שלי במסעדה חשובה מאוד. שהלקוחות שלי, בעיקר היהודים, יבינו למרות הכאב על מה שקורה בעזה אנחנו ממשיכים לשרתם ללא כעס, למרות מה שעושים בני עמם לבני עמי. אבל הם החליטו ככל הנראה שהצבא הורג פיזית פלסטינים בעזה, וחזית העורף, דהיינו האזרחים יהרגו אותנו כלכלית. אחרת אין לי הסבר אחר מדוע היהודים הדירו את רגליהם מהמסעדה שלי", אמר לי בכאב בעל מסעדה מחיפה.

בעלי המסעדות הערבים הם הנפגעים העיקריים מהחרם שהוטל עליהם מצד היהודים. דפוס התנהגות הזה חוזר באופן קבוע, בכל פעם שישנם אירועים קשים על רקע הסכסוך הישראלי פלסטיני. "אינני מבין את הראש היהודי, הרי מרבית הלקוחות שלנו הם הרבה יותר מלקוחות, נוצרה ביננו ידידות עמוקה והם מקבלים יחס נהדר", אמר לי בעל מסעדה בצפון הארץ, שעיקר פרנסתו היא על הלקוחות היהודים.

החרם הזה נובע להערכתי מההסתה הבלתי מרוסנת של פוליטיקאיים מהימין כנגד הציבור הערבי. אני לא מתכוון ל"ימין" מהסוג של מרזל והכהניסטים האחרים, אלא לאלו שנחשבים לפוליטיקאים מהמרכז הפוליטי. ההסתה, לא רק נגד הציבור הערבי אלא נגד פוליטיקאים ערבים, מוצאת אוזן קשבת בציבור היהודי, שברובו המכריע מחזיק בדעות ימניות. ערב בחירות ומיד אחרי מלחמה, הסיסמאות של הפוליטיקאים מהמרכז וימינה (כולל מרצ ומפלגת העבודה) מחריפים והציבור "מעניש" את בעל המסעדה בראמה או בחיפה.

עין תחת עין

במצב כלכלי הנוכחי, אם החרם יימשך זמן רב, יאלצו בעלי עסקים לפטר עובדים רבים. אלו יצאו ממעגל העבודה למעגל האבטלה, המדינה תאלץ לשלם להם דמי אבטלה, העוני במגזר הערבי יעמיק והדרך לקיצוניות תתקצר.

אם החרם יימשך, אני מציע לערבים בישראל לשקול להחזיר ליהודים באותו מטבע. למשל, להחרים בתי עסק של יהודים באזורים שהערבים הם רוב. אם ישמעו הערבים לעצתי, ויחרימו את הקניון בנצרת עילית, הוא מהר מאוד יהפוך לבניין שומם. כך גם לגבי רשתות מזון בכרמיאל, עפולה, הקריות וחיפה, עד שהן יבינו שהקהל הערבי הוא שוק רציני.

כולי תקווה שהיהודים יפסיקו עם החרם המגונה הזה, ויתייחסו לערבים כאל אזרחים שווים, למרות המלחמות שממשלת ישראל יוזמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully