וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "מוכנים לדבר עם אירן ללא תנאים"

טלי גולדשטין

21.1.2009 / 22:45

באתר החדש של הבית הלבן, שעלה לאוויר ביום השבעת הנשיא, נכתב כי אובמה יפעל לפירוק העולם מנשק גרעיני ומוכן להידבר עם אירן ללא תנאים מוקדמים. בנוסף, יייעצר פיתוח נשק גרעיני בארה"ב

הממשל החדש של נשיא ארצות הברית ברק אובמה מוכן להידבר עם אירן "ללא תנאים מוקדמים" ולפעול לקראת פירוק הנשק הגרעיני. כך נכתב היום (רביעי) באתר הבית הלבן. על פי האתר, "ברק אובמה תומך בדיפלומטיה קשוחה וישירה עם אירן ללא תנאים מוקדמים". ממשל בוש התנה שיחות ישירות בין ארה"ב לאירן בהשעיית תוכנית העשרת האורנים של המדינה האיסלמית. האמירה הנוכחית מבטלת תנאי מוקדם זה, כחלק מהשינוי הבסיסי בעמדה הדיפלומטית של ארה"ב.

לפי מדיניות אובמה, "הממשל החדש יידבר עם אויבים וידידים ללא תנאים מוקדמים. על ידי אימוץ עמדה זו, נוכל לשתף פעולה בצורה הדוקה עם בעלות הברית שלנו ונתקדם באופן זהיר", נכתב באתר. עוד נכתב כי "ניסיון להשיג הסכם מקיף עם אירן הוא הדרך הטובה ביותר להתקדם".

לפי דיווח ה"גרדיאן" הבריטי, השינוי המהותי הנוסף במדיניות החוץ האמריקאית עליו הכריז היום הממשל החדש הוא ההתקדמות לקראת עולם נקי מנשק גרעיני. זאת, באמצעות התפרקות רב צדדית של נשק גרעיני על ידי מדינות העולם. "אובמה וסגן הנשיא ביידן יציבו את היעד של עולם נקי מנשק גרעיני וימשיכו לשאוף אליו", לפי המדיניות החדשה. ארה"ב תשמור על גורמי ההרתעה שלה כל עוד קיים נשק גרעיני, אך "תתחיל לצעוד בדרך הארוכה לקראת ביטול הנשק הגרעיני".

במסגרת מדיניות זו, ייעצר פיתוח של נשק גרעיני אמריקאי. זאת בניגוד לממשל בוש שתמך בייצור דור חדש של ראשי נפץ. הממשל החדש יעבוד עם ממשלת רוסיה במטרה לצמצם באופן דרמטי את מלאי הנשק הגרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully