וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "על אירופה להסיר החרם על חמאס"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.1.2009 / 0:10

ראש הלשכה המדינית של חמאס קרא למנהיגי אירופה להתמודד עם ארגונו, אותו השווה לתנועות התנגדות במלחה"ע השניה

(צילום: רויטרס, עריכה: נעמה דרור)

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל קרא הערב (רביעי) למדינות אירופה להסיר את החרם מעל ארגונו. לדבריו, "שלוש שנים של ניסיון לחסל את חמאס הספיקו. הגיע הזמן שתתמודדו עם חמאס, שזכה ללגיטימציה דרך המאבק". משעל אף השווה את חמאס לתנועות התנגדות באירופה בזמן מלחמת העולם השניה ואמר כי "ההתנגדות נותרה איתנה על אף עוצמת האש הבלתי מאוזנת".

"העם הפלסטיני ניצח במלחמה ברצועת עזה וישראל לא הצליחה להשיג ולו אחד מיעדיה", הדגיש משעל בנאומו הטלוויזיוני. הוא שיבח את הקורבנות הרבים שהקריבו משפחות רבות ברחבי הרצועה והוסיף: "זוהי המלחמה האמיתית הראשונה שבה העם הפלסטיני מנצח על אדמתו, ועל כן היא מהווה נקודת מפנה בסכסוך עם ישראל".

משעל הבטיח לתושבי הרצועה כי חמאס יישא באחריות וימשיך לטפל בכל מי שביתו נהרס ובכל מי שנפצע במתקפה הישראלית. "אני קורא גם למדינות ערב לסייע לפלסטינים שנפצעו בפעולת צה"ל בעזה", אמר. בנוסף, הבטיח משעל להעביר סכומי כסף לתמיכה במשפחות ההרוגים והפצועים.

"השגנו יעד חשוב במלחמה הזו", המשיך משעל ופירט: "כפינו על ישראל להפסיק את האש ולהסיג את כוחותיה. ישראל, לעומת זאת, לא השיגה דבר. בפנינו עומדות שתי 'מערכות' נוספות: פתיחת המעברים, כשבראשם מעבר רפיח, והסרת המצור". משעל הוסיף ואמר כי בעתיד הפלסטינים יצליחו להחזיר את ירושלים, להשיב את הפליטים ולסלק את הכיבוש. "המערכה בעזה היא רק תחילת הניצחון האמיתי. שחרור פלסטין הפך כעת למציאות".

משעל קרא גם למדינות ערב ולמדינות נוספות להגיש תביעות נגד מנהיגי ישראל במטרה להעמידם לדין בגין ביצוע פשעי מלחמה ברצועת עזה. משעל קרא גם לקיים דיאלוג פנים-פלסטיני "על בסיס ההתנגדות והשמירה על הזכויות" ולא על בסיס משא ומתן עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully