וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: "חמאס יתחזק ללא מהלך מדיני"

פנחס וולף

21.1.2009 / 20:38

לדברי שר התשתיות, כעת יש לחדש המו"מ ולשחרר את מרוואן ברגותי. "אנחנו צריכים לעשות את הבלתי נתפס, ללכת על חשיבה אחרת"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: איילת שולמן)

השר בנימין בן אליעזר (העבודה) השתתף היום בכנס "המועצה לשלום ולביטחון" ברמת גן, ואמר כי הדרך להחליש את חמאס היא תהליך מדיני. לדבריו, מצרים נרתמת לסייע לתהליך. "לנכדיי אני אומר - אתה יכול להרוג הכל, אך לא את החשיבה ולא את מה שיש לו בלב", אמר בן אליעזר, "מי שחושב שהמכה חיסלה את חמאס - ממש לא. נוכל להביא להחלשתו, רק אם נדע לנקוט בצעדים נכונים. ללא מהלך מדיני חמאס יגביר את אחיזתו ויתכן ואף ישתלט על מוסדות אש"ף".

השר בן אליעזר הדגיש שוב את תמיכתו בשחרור מרוואן ברגותי. "לא פעם ולא פעמיים שמעתם על מוכנותי לשחרר את מרואן ברגותי ולשבת מולו לדבר. אני אומר את זה כי אני יודע שאנחנו סוחבים. עוד שנה ועוד שנה ועוד שנה והזמן הולך ונגמר לנו. אנחנו צריכים לעשות את הבלתי נתפס וללכת על חשיבה אחרת ושונה".

בן אליעזר התייחס גם לתפקידה של מצרים בתהליך המדיני ובמניעת ההברחות. "מצרים נרתמת למהלך של הסדרה מדינית שמטרתו להביא למהלך שימנע הברחות לרצועת עזה", אמר בן אליעזר, "מצרים אינה עושה זאת כי היא מוטרדת ממצבה של ישראל, אלא כאשר זיהתה שיש זהות אינטרסים בינה לבין ישראל. מצרים לא יכולה לסבול מצב בו לגבולה יושבת ממלכת טרור סונית-אסלאמית קיצונית שהולכת ומתעצמת מיום ליום. ברגע שהגיעה להכרה הזו, אני שקט ורגוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully