וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסון לש"ס: "הומופובים - הומואים בארון"

נעמה טלמור ופנחס וולף

21.1.2009 / 19:14

חבר הכנסת מקדימה הטיח בשר הדתות כי עמדת ש"ס בנוגע להומואים היא "חשוכה". כהן עזב בזעם: "אין לי שום הבנה לקהילה"

מערכת וואלה!

(צילום: יונתן אופק, עריכה: איילת שולמן)

שר הדתות יצחק כהן עזב הערב (רביעי) פאנל שהתקיים באוניברסיטת תל אביב במסגרת "שבוע פוליטי" שעורכת אגודת הסטודנטים, בעקבות עימות עם ח"כ יואל חסון (קדימה) בנוגע לעמדת ש"ס בנוגע להומוסקסואלים. העימות בין השניים התפתח לאחר שכהן השיב לשאלה שהופנתה לו על ידי צופה בפאנל שהזדהה כהומוסקסואל ומחה נגד התבטאויותיהם של בכירי המפלגה נגד הומוסקסואלים.

השר כהן השיב כי "אין לי שום הבנה בדבר הזה. זו בעיה קשה מאוד ולא יעזור לכם ההומואים שום דבר. אני לא מבין ברפואה, כמה שתצעקו יותר לא תשפרו את הבעיה הזאת". בתגובה פנה ח"כ חסון לכהן ואמר לו כי "עמדתך שהומואים היא סטייה היא עמדה חשוכה, וידוע לכולם שההומופובים הגדולים הם בעצם הומואים בארון".

השר כהן זעם על הערתו של ח"כ חסון ועזב את הפאנל תוך שהוא דורש ממנו להתנצל והטיח בו "ירדת לרמה שפלה, לא תגיע רחוק". בדיון השתתף גם יו"ר התנועה החדשה-מרצ, ח"כ חיים אורון, שאמר כי "זה מוכיח שישנן הרבה סיבות לכך שש"ס לא יכולים להחזיק בתיק החינוך". לדבריו, "עובר על ישראל גל חמור מאוד של גזענות".

"יש הרבה סיבות שישי לא יכול להיות שר החינוך"

מש"ס נמסר הערב בעקבות התקרית כי, "כנראה המצב בקדימה אנוש כל כך, שיואל חסון נשלח ללקט את קולות ההומואים. חבל שבקדימה לא מבינים שעד שתופעת הקשרים החד מיניים לא תהיה חס וחלילה נורמה חברתית בחברה הישראלית, מדובר בסטייה חברתית".

ח"כ הכנסת חיים (ג'ומס) אורון אמר לשר כהן: "יש לי הרבה סיבות למה ידידי אלי ישי לא יכול להיות שר חינוך בישראל. עובר על הארץ משבר חמור מאוד של גזענות. ליברמן עושה את זה על הציבור הערבי ועכשיו ש"ס על ההומואים".

גם ח"כ אבישי ברוורמן הגיב במהלך הפאנל לדברים ואמר כי "אל דאגה ש"ס לא תקבל את תיק החינוך. זו לא סטייה, גדולי עולם שהובילו במדע בתרבות באמנות היו הומואים. ולכן סובלנות ואהבה חשובים. צר לי שבדיון על השכלה גבוהה הכל הופך להיות שולי ופרובוקטיבי במקום לדבר על המהות".

גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים בתל אביב סיכם ואמר כי "אין זה ראוי ששר במדינת ישראל יתבטא בצורה שכזו בישראל של שנת 2009, אין לי אלא להצטער על כך שהשר כהן מחזיק בדעה כזו קיצונית, לא כל שכן מבטא אותה במוסד אקדמי".

מאוחר יותר הגיש כהן תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד חסון משום שלטענתו, "באמירת חסון יש מעבר ללשון הרע והכתמת איש ציבור בקרב קהלו. חסון לא ראוי להיות בבית המחוקקים של ישראל. במקום לדבר לגופה של תופעה הוא דיבר לגופו של אדם". בתגובה אמר חסון: "דיברתי על תופעה ולא כיוונתי נגד השר עצמו. אני מצטער אם השר נפגע מהדברים, אבל דיברתי באופן עקרוני על תופעת ההומופוביה".

בכירים בש"ס התבטאו בעבר בחריפות נגד הומואים: לפני כשנה אמר ח"כ שלמה בניזרי כי רעידות האדמה שפקדו באותה תקופה את ישראל נגרמו בשל ההומואים. במהלך דיון במליאת הכנסת אמר בניזרי כי "הייתי מציע שהכנסת תבדוק איך למנוע משכבי זכר, ובכך לחסוך הרבה מאוד ברעידות האדמה".

איתי פנקס, חבר מועצת העיר ת"א-יפו לשעבר ומועמד מס' 3 בצבר - מפלגת הצעירים של ישראל, הגיש היום תלונה במשטרת ת"א נגד שרי ש"ס אלי ישי ויצחק כהן, בגין הסתה. התלונה הוגשה בעקבות דבריהם של שני השרים כנגד חברי הקהילה ההומו-לסבית. פנקס: "השרים ישי וכהן הסיתו היום בפומבי כנגד קבוצה גדולה של אזרחים אשר הפכו לשעירים לעזאזל בשירות תעמולת ההסתה של ש"ס. מי שנוהג כך כנגד ציבור שלם, ראוי כי יבוא על עונשו ואני תקווה כי משטרת ישראל ורשויות האכיפה יפעלו בהקדם בכדי להביאם לדין".

בנוסף, בועז טופורובסקי, יו"ר צבר – מפלגת הצעירים של ישראל, פנה היום במכתב לראש הממשלה אהוד אולמרט בדרישה כי יפטר לאתר את ישי וכהן, ויבהיר כי לא יאפשר ששרים בממשלת ישראל יסיתו בצורה כה משולחת רסן כנגד אזרחי מדינה נאמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully