וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלם טוען שהוכה ע"י חיילים בכניסה לעזה

רמי שני

21.1.2009 / 19:04

הצלם, מסוכנות AP, נכנס לשטח המוגדר כשטח צבאי סגור בצו אלוף סמוך למעבר הגבול בנחל עוז. צה"ל: "הוא עבר על החוק כששהה שם"

צ', צלם המסקר את המתרחש בדרום טען השבוע כי הוכה על ידי חיילי צה"ל."ביצעתי צילומים סמוך לגבול רצועת עזה, ליד מעבר נחל עוז והוכיתי על ידי חיילים וקצינים שבאו להבהיר לי שאני נמצא בשטח צבאי סגור", אמר. לטענתו, הם הפילו אותו על הארץ והחלו להרביץ לו, החרימו לו ציוד וניסו לקחת את מצלמותיו. "אני מודע לכך שנכנסתי לשטח המוגדר כשטח צבאי סגור בצו אלוף, אבל היחס אלי לא יכול להיות כזה. הם היו צריכים לקרוא לשוטרים במדים", הוסיף.

הצלם הגיע, לדבריו, עם רכבו לשטח הסמוך למעבר נחל עוז. הוא שוחח עם חיילים שנמצאו שם וערך מספר צילומים. לדבריו, לאחר שאחד החיילים ביקש ממנו לעזוב את השטח בשל היותו מוגדר כסגור תחת צו אלוף, הגיע למקום רכב ובו שני קצינים בדרגה גבוהה. הצלם טוען שבטרם הספיק להיענות לבקשה, כשהגיע הרכב עם שני הקצינים: "אחד מהם אחז בי ודפק לי את הראש ברכב הצבאי שלהם."אחר כך, הוא ביקש תעודה. הלכתי לג'יפ שלי כדי להביא אותה ואז התנפלו עלי השניים, הפילו אותי והחלו להכות ולבעוט בי. אחד מהם, אף לקח לי את הזימונית (ביפר). זה ציוד חיוני לעבודה שלי והיא טרם הושבה לי", כך לדבריו. הוא הוסיף כי אחד הקצינים גם ניסה לקחת ממנו גם את הטלפון הנייד. הצלם דיווח על האירוע לדובר צה"ל בפיקוד הדרום, שם המליצו לו להגיש תלונה נגד התוקפים והעבירו את הנושא לבדיקת המשטרה הצבאית.

דובר צה"ל לא הכחיש את ההתרחשות: "הצלם שהה בתוך השטח הצבאי הסגור שהוכרז ככזה ע"י מפקד פיקוד הדרום ובכך עבר על החוק. צה"ל מגנה כל פעולה אלימה של חייל או קצין כנגד כל אזרח או עיתונאי" נאמר בתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully