וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטליבן לאובמה: "צא מאפגניסטן"

טלי גולדשטין

21.1.2009 / 18:47

הטליבן הודיע שעל נשיא ארצות הברית הנכנס ללמוד לקח מהתבוסה הסובייטית באפגניסטן ולהסיג את כוחותיו מהמדינה

ארגון הטליבן הגיב על השבעתו אתמול (שלישי) של ברק אובמה וכניסתו לבית הלבן, עם מסר לא מעודד במיוחד: "צא מאפגניסטן". "הטליבן הודיע היום שעל נשיא ארצות הברית ברק אובמה ללמוד לקח מהתבוסה הסובייטית באפגניסטן, להסיג את כוחותיו מהמדינה ולאפשר לאזרחים להחליט על גורלם", דיווח העיתון היומי ה"דיילי", המתפרסם בפקיסטן בשפה האנגלית.

"אין לנו בעיה עם אובמה", אמר דובר הטליבן לאחר השבעתו של הנשיא החדש. עם זאת, "הוא צריך ללמוד לקח מהנשיא לשעבר ג'ורג' בוש ולפניו, מהסובייטים", אמר יוסוף אהמדי. יש פרשנים הסבורים כי האתגר הקשה ביותר עמו יתמודד אובמה בזירת החוץ יהיה המלחמה באפגניסטן ופקיסטן.

אחד מהמהלכים הראשונים שרוצה אובמה ליישם הוא צמצום את הכוחות האמריקאים בעירק בקצב של חטיבה עד שתי חטיבות בחודש. משמעות הדבר: נסיגה מלאה עד קיץ 2010. מהלך זה יאפשר לאובמה להגשים את התחייבותו להגדיל את מספר הכוחות באפגניסטן. לדברי בכירים בצבא האמריקאי, כ-20 אלף חיילים נוספים יישלחו לאפגניסטן עד קיץ 2009, כמות הגדולה פי 2 מהכוח המוצב במדינה היום.

לפי ה"בוסטון גלוב", "מספר שיא של 151 חיילים אמריקאים נהרגו באפגניסטן ב-2008, לעומת 111 ב-2007. זו היתה השנה הקטלנית ביותר אי פעם במהלך שבע שנים של מלחמה, שלפי בכירים בצבא, תהפוך לקטלנית יותר השנה בעוד אלפי חיילים נוספים יוצבו באפגניסטן".

למרות התוכניות לשלוח עשרות אלפי חיילים נוספים לאפגניסטן, ממשל אובמה מכיר בכך שפתרון צבאי אינו פתרון לטווח ארוך. לדברי מזכירת המדינה הנכנסת הילרי קלינטון, "נשתמש בכל כוחותינו – דיפלומטיה, פיתוח והגנה – כדי לעבוד עם אלו באפגניסטן ופקיסטן הרוצים לעקור מהשורש את אל קאעדה ואת הטליבן וארגוני טרור אחרים".

לפי דיווח בכירים בבית הלבן, אובמה יערוך הערב שיחת ועידה עם חברי המועצה לביטחון לאומי ומפקדים בצבא המוצבים בעירק ובאפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully