וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העליון התיר להרוג את ישראל כמדינה יהודית"

ניר יהב, פנחס וולף ונעמה טלמור

21.1.2009 / 18:15

לטענת ח"כ ליברמן, החלטת העליון להתיר לבל"ד ורע"מ-תע"ל להתמודד בבחירות מסוכנת. ח"כ טהא: "לפחות נותר קול שפוי במדינה"

חברי כנסת מימין ומשמאל מיהרו הערב (רביעי) להגיב על החלטת ביהמ"ש העליון לאפשר את התמודדותם בבחירות של המפלגות בל"ד ורע"מ-תע"ל. ברוב של שמונה שופטים מול שופט אחד הפך העליון את החלטת ועדת הבחירות, לפיה יש לפסול את מפלגת בל"ד מהשתתפות בבחירות. באשר למפלגת רע"מ-תע"ל, השופטים קבעו פה אחד כי תוכל להתמודד.

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן שהיה מיוזמי המהלך לפסול את שתי הרשימות טען שההחלטה מסוכנת לקיומה היהודי של מדינת ישראל. "החלטת העליון מצערת כיוון שלא נמתח גבול לחוסר נאמנותם של חלק מחברי הכנסת הערבים למדינת ישראל", אמר ליברמן. לדבריו, "נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר אהרן ברק היה זה שאמר שדמוקרטיה לא צריכה להרוג את עמה כדי להוכיח את חיותה. ביהמ"ש זרק היום את האמירה הזאת לפח, ולמעשה נתן למפלגות הערביות רישיון להרוג את מדינת ישראל כמדינה יהודית".

ח"כ ואסל טהא (בל"ד) אמר כי הצדק גבר ויצא לאור. "הוכח שכל הטענות של אביגדור ליברמן, הפשיסט הקטן הזה, הופרכו. אנחנו מאד שמחים שהעליון פסק לטובתנו מפני שכל אדם שפוי מבין שאי אפשר להרחיק אוכלוסייה שלמה מלהשפיע ומלפעול פוליטית". לדברי טהא, הטענה לפיה בל"ד רוצה לשנות את צביון המדינה צריכה להיות מופנית למפלגות רבות. "הרי מפלגת ש"ס רוצה מדינת הלכה, אז למה לא פוסלים אותה אלא רק את בל"ד? בג"ץ הוכיח כי יש עוד קול שפוי במדינה".

בתגובה על החלטת העליון אמר ח"כ אופיר פינס (העבודה), כי יקדם חקיקה שתפקיע מהפוליטיקאים את הסמכות לפסול מפלגות. לדברי פינס, רק ליו"ר ועדת הבחירות שהוא שופט ביהמ"ש העליון צריכה להיות סמכות זו. פינס בירך על ההחלטה ואמר כי "היא סטירת לחי לוועדת הבחירות ומוכיחה שהיא אינה רלוונטית והפוליטיקאים בה עוסקים בתעמולת בחירות צינית ובקידום אינטרסים פוליטיים והופכים את הליך פסילת המפלגות לפארסה".

גם בתנועה החדשה-מרצ מיהרו להגיב על החלטת העליון. "אנחנו שמחים על כך שהכהניזם שדבק במערכת הפוליטית ובכלל זה במפלגות קדימה והעבודה, לא הגיע לבית המשפט", אמרו במרצ, "קדימה והעבודה יצטרכו לעשות חשבון נפש עמוק על החלטות פופוליסטיות וחסרות שיקול דעת שביקשו למנוע את ייצוגם של אזרחי ישראל הערבים בכנסת".

לעומת זאת, במפלגת הבית היהודי הגדירו את התנהלות העליון כ"פועלת על טייס אוטומטי בכל הנוגע לפסילת רשימות ערביות". לטענת הבית היהודי, "מאז שנכנס לתוקפו החוק, שמי שביקר במדינת אויב לא יוכל להיבחר לכנסת, חברי הכנסת הערבים לא מעזים לצאת לביקורי הזדהות במדינות אויב, אך לצערנו הם ימשיכו לפעול בכנסת כסניף של חיזבאללה וחמאס בניהולו של עזמי ובשארה ובהחלטת העליון".

יו"ר רע"מ-תע"ל, השייח' ח"כ איברהים צרצור, אמר כי החלטת העליון הוכיחה כי ההחלטה של ועדת הבחירות הייתה החלטה פוליטית."ההחלטה מוכיחה גם שתעשיית החוקים הגזעניים שמייצרות כנסות ישראל כנגד הערבים בישראל הם גם נולי חוקתיות ומוסריות ויש לבטלן", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully