וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צבע אדום", עכשיו הגיע גם הספר

רמי שני

21.1.2009 / 17:51

לאחר סיום המבצע בעזה, יוצא ספר ילדים העוסק בחוויות הילדים ביישובים שנמצאו תחת מתקפות הטילים. "יעזור להתמודד עם הפחדים"

"התכנסו הצבעים של הקשת לבחור את צבע השנה, שהוא החשוב ביותר... אז קינח הצבע את אפו האדום והפסיק לבכות. בגללי ילדים רבים נבהלו ופחדו. בכל פעם שנשמעה ברמקול הקריאה 'צבע אדום", זוהי הפתיחה של ספר ילדים חדש, של הסופרת אסתר מרכוס, עובדת סוציאלית מקיבוץ עלומים, שחוותה ביחד עם ילדיה שלה, עם ילדי הקיבוץ ועם ילדים אחרים את הפחדים של השנים האחרונות.

קיבוץ עלומים נמצא קרוב מאוד לרצועת עזה ובאזורו התפוצצו רקטות קסאם ופצצות מרגמה רבות: "עשיתי חוג דרמה עם ילדים בקיבוץ וחווינו ביחד את הנפילות של הרקטות. לא היינו יכולים לעשות הרבה, למעט לחבק את הילדים. סיפרתי על כך לחברה והיא הציעה שאכתוב ספר שיכול לעזור להם להתמודד עם הפחד. להבין אותו", סיפרה מרכוס.

לדבריה, היא שבה יום אחד עם בנה מהחוג הביתה, כשלפתע נשמעה האזעקה: "הילד בן השבע, החל לרוץ כדי לשמור על ילדה אחרת, שהייתה לבד. מהר מאוד הוא שב ואמר שאם הוא ירוץ אליה, יקרה מצב שבו הוא עצמו יהיה לבד ולא יהיה מי שישמור עליו. כשראיתי באיזה מצב הוא, חשבתי שצריך לעשות משהו. ראיתי קשת צבעים מול העיניים ומשם נולד כל הסיפור. הספר נכתב לפני שנה אך לקח לי זמן להיות עם עצמי ולגייס ביטחון וללכת עם זה".

האיורים לספר, אוירו בידי המאיירת הירושלמית נדיה עדינה רוז: "גם לה יש סיפור עצוב: אחותה נהרגה בפיגוע בירושלים והיא אמצה את שני ילדיה אליה". סיפרה מרכוס. בימים אלה, צפוי הספר לצאת לאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully