וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס לאובמה: "אל תושפע מלחציה של ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.1.2009 / 16:50

דובר הארגון לא הצטרף להתלהבות ששטפה את העולם עם כניסתו לתפקיד של הנשיא החדש. "נבחן אותו בהתאם למעשיו בשטח"

"נבחן את הנשיא הנבחר ברק אובמה בהתאם למדיניותו, לצעדיו בשטח ולמידה שבה יפיק לקחים מטעויות הממשל האמריקאי הקודם", כך אמר היום (רביעי) דובר חמאס, פאוזי ברהום, במסיבת עיתונאים שערך ברצועת עזה. ברהום אמר כי "על אובמה לכבד את בחירתו של העם הפלסטיני ולהביע תמיכה בזכותו להגן על עצמו מבלי להיות נתון ללחציה של ישראל".

לעומת חמאס, עיתוני מדינות ערב נרגשים ונלהבים עם כניסתו של ברק אובמה לתפקיד. במקום לדון ברצועת עזה – כפי שעשו בחודש האחרון - הופקעו הכותרות הראשיות בכל העיתונים הערבים החשובים לטובת טקס השבעתו של אובמה. "אובמה, הנשיא ה-44 של ארה"ב: 'בחרנו בתקווה במקום בפחד'", ציטטה הכותרת של העיתון הערבי החשוב 'א-שרק אל-אווסט' היוצא לאור בלונדון את דבריו וסיכמה, למעשה, את התקווה שנושאות מדינות ערב.

העיתון מגדיל ומפרסם כתבות רבות מזוויות שונות על טקס השבעתו של "הנשיא האפריקאי הראשון", כפי שדואגים העיתונים הערבים להזכיר. בין השאר מובא הנוסח המלא של נאום אובמה, כתבה על תחושותיהם של האמריקאים השחורים, כתבה על "שלושת האמריקאים שהשאירו חותם על ההיסטוריה: לינקולן, לות'ר קינג ואובמה", כתבה שבה נשאלת השאלה כיצד יטפל אובמה במזרח התיכון וכתבה נוספת אודות מה שצפוי לו ביומו הראשון בתפקיד.

בנוסף מובאות כתבות על האופטימיות השוררת ברחבי ארצות הברית עם היכנסו לתפקיד, וכמובן על הנשיא היוצא ג'ורג' בוש – שנוא נפשו של העולם הערבי. העיתון הערבי החשוב "אל-חיאת", היוצא לאור אף הוא בלונדון, הדגיש בכותרתו הראשית את דבריו של אובמה הנוגעים לעולם הערבי והמוסלמי: "נצא מעירק באופן אחראי ונשאיר אותה לאזרחיה. נפעל לאמץ גישה חדשה מול העולם האיסלמי".

העיתון "אל-קודס אל-ערבי", היוצא לאור בלונדון וידוע בקו האנטי-אמריקאי שלו, בחר לברך את אובמה. במאמר המערכת תחת הכותרת "אובמה עשה היסטוריה" נכתב כי בארצות הברית "מתחיל היום עידן חדש שמוכיח כי הדמוקרטיה המערבית, על אף ההסתייגויות שיש לנו ממנה, היא עודנה שיטת הממשל הראויה ביותר והצודקת ביותר". העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה, בחר ללעוג לנשיא היוצא בכך שהציג את תמונתו כשהוא מנופף להמונים לפני עלייתו למסוק. מעל תמונתו נכתבו שתי מילים בלבד: "הקיסר האחרון". בטקסט שליד תמונתו נכתב כך: "אתמול הסתלק ג'ורג' בוש באופן רשמי מהבית הלבן כשהוא מותיר אחריו אסונות במספר אזורים ברחבי העולם וכשהוא מזעזע את יסודות ה'קיסרות' האמריקאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully