וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ א-סנע ביקש לאסוף ראיות נגד ישראל בעזה

ניר יהב ופנחס וולף

21.1.2009 / 13:48

הח"כ מרע"מ תע"ל פנה לקצין הכנסת בבקשה שיאשר לו להיכנס לרצועה במטרה לאסוף ראיות שישראל השתמשה בנשק המנוגד לחוקים הבינלאומיים. האיחוד הלאומי: "שיילך לעזה ולא יחזור"

ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) פנה הבוקר (רביעי) לקצין הכנסת בבקשה להתיר לו להיכנס לרצועת עזה על מנת לעמוד מקרוב על מה שנעשה במלחמה נגד הפלסטינים. "ביקורי יאפשר לאסוף ראיות, כגון שימוש שישראל עשתה בנשק מנוגד לחוקים הבינלאומיים, כהכנה לנקיטת הליכים בבית הדין לפשעים בינלאומיים בהאג", אמר ח"כ א-סנע.

א-סנע ציין כי אם יבקר ברצועה, בכוונתו "לאמוד את מימדי ההרס ואת הפשעים שביצעה מדינת ישראל נגד אוכלוסייה חפה מפשע, כגון הרס בתים, מסגדים, בתי חולים, בתי ספר ומוסדות ציבוריים נוספים". א-סנע אמר עוד כי בכוונתו לבקר פצועים בבתי החולים ברצועת עזה.

בסיעות הימין מיהרו להגיב על בקשתו של א-סנע. "שיילך לעזה, בתנאי שלא יחזור", נמסר מסיעת האיחוד הלאומי. חבר הסיעה, ח"כ אורי אריאל הוסיף כי "א-סנע הוא חמאסניק שמחופש לחבר בכנסת ישראל". לדבריו, "שיישאר בעזה ויהיה חבר בממשלת החמאס, זו תהיה תרומתנו לשיקום הרצועה". גם בישראל ביתנו הגיבו על דבריו של א-סנע. "הוא שוב עושה צחוק מאיתנו ומהדמוקרטיה שלנו, אמר השר לשעבר עוזי לנדאו. לדבריו, "א-סאנע, שמעולם לא השמיע מילה אחת בגנות פשעי החמאס אינו מחמיץ הזדמנות להוכיח שוב ושוב שיש בקרבנו חברי כנסת שלא חלה עליהם חובת נאמנות לישראל אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לבחון את מכלול מעשיו של א-סאנע במטרה לשלול את אזרחותו".

אתמול נערך דיון בבית המשפט העליון בערעור שהוגש נגד פסילת המפלגות הערביות בל"ד ורע"מ-תע"ל. בעימות שפרץ מחוץ לאולם בית המשפט אמר ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) לח"כ טלב א-סנע: "אתה מחבל ודינך כדין מחבל. נטפל בכם כמו שטיפלנו בחמאס". בתגובה פנה א-סנע ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בדרישה לחקור את ליברמן בגין הסתה לרצח. עו"ד אוסאמה סעדי, היועץ המשפטי של מפלגת תע"ל - מפלגתו של ח"כ אחמד טיבי, פנה אף הוא למזוז בדרישה שיחקור את דברי ליברמן נגד ח"כ א-סנע וח"כ טיבי. "מדובר בהסתה מוחשית לרצח", אמר סעדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully