וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסין דאגו להשתיק את אובמה

עידן דורנר

21.1.2009 / 11:47

הרשויות במדינה לא אהבו את ההתייחסות של נשיא ארה"ב לקומוניזם ולהשתקת מתנגדי משטר, ודאגו לצנזר כל אזכור לכך בנאומו

האירוע ההיסטורי בו הושבע נשיא ארה"ב ברק אובמה לנשיאות אתמול (שלישי) בוושינגטון, הועבר בשידור ישיר למיליארדי צופים נרגשים ברחבי העולם בטלוויזיה ובאינטרנט, אך לא כולם זכו לשמוע את הנוסח המלא של נאום אובמה. הרשויות בסין דאגו לצנזר קטעים מהנאום, שלא היו לרוחם.

האירוע הועבר בשידור ישיר גם בטלוויזיה הממלכתית של סין, שדאגה לצנזר את הקטעים בהם התייחס לקומוניזם. כמו כן, הוסרו חלקים מהנאום שהופיעו במספר אתרי אינטרנט במדינה.
לפי דיווחים בסין, מנהיגי המדינה לא אהבו, בלשון המעטה, את התייחסותו של אובמה לקומוניזם ולהשתקת מבקרי משטר. על מתרגמי הנאום באינטרנט הוטלו מגבלות פרסום חמורות.

סין שולטת ביד רמה בכל אמצעי התקשורת במדינה ונוהגת לצנזר את החדשות כעניין שבשגרה. כשאר העולם, טקס ההשבעה של אובמה תפס את הכותרות הראשיות של התקשורת גם במדינה הקומוניסטית, שראשיה לא היו מעוניינים בפרסום הגרסה המלאה של הנאום.

כשאובמה אמר אמש כי "יש לזכור את הדורות הקודמים שנאבקו בקומוניזם ובפאשיזם, לא רק עם טילים וטנקים, אלא בעזרת בריתות אמיצות ואמונות בלתי מעורערות". המשפט הוסר בשלמותו מאתר סוכנות הידיעות הממשלתית "שינחואה". אתרים נוספים, פשוט השמיטו את המילה "קומוניזם". גם דבריו של אובמה, שביקר את מנהיגי העולם "המאשימים את המערב בתחלואי החברות שלהם", וגם המשפט: "לאלו המנסים להיתלות בשלטון באמצעות שחיתות והשתקת מתנגדי המשטר, דעו שאתם נמצאים בצד הלא נכון של ההיסטוריה", צונזרו.

הנאום הועבר בשידור ישיר בטלוויזיה בתרגום סימולטני. כשאובמה החל לדבר על הקומוניזם, המתרגמת השתתקה והשידור חזר מייד לאולפן שם המנחה שאל אורח באולפן שאלה בנושא אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully