וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד: קבוצת גברים ניצלה מינית בן 13

נתיב נחמני

21.1.2009 / 10:00

על פי החשד, הגברים יצרו קשר עם הנער דרך האינטרנט, וקיימו עמו יחסי מין במשך שנתיים וחצי. בחלק מהמקרים נעשה שימוש בכוח ובאיומים

הותר לפרסום: משטרת מחוז תל אביב חוקרת פרשה חמורה במסגרתה עלה החשד כי 13 גברים ביצעו עבירות מין חמורות בנער בן 15 וחצי בשנתיים וחצי האחרונות. על פי החקירה, מאז היה הנער בן 13, הוא קיים קשר מיני - נפרד - עם הגברים אותם הכיר דרך האינטרנט. חלקם חשודים שביצעו בו מעשי סדום בכוח, אחרים חשודים במעשים מגונים והשאר אף בשידולו לזנות והדחתו לסמים. בחקירותיהם, טענו כל החשודים בנפרד כי הוטעו לחשוב שהנער הוא מעל לגיל 16 - אזי רוב מעשי המין שיוחסו להם, אם נעשו בהסכמה, אינם נוגדים את החוק.

הפרשה נחשפה לפני כשלושה שבועות, אז הגיע לביתו של הקטין מכתב שיועד לאמו, בו פורט את שעבר על בנה בשנים האחרונות. בעקבות המכתב הגיע המידע למשטרה והחוקרים יצרו עם הנער קשר על מנת שיגיש את תלונתו. במשך שלושה ימים מסר הנער לחוקרים את עדותו ופירט בפניהם איך הכיר את החשודים, את אופי המגעים המיניים שקיים עם כל אחד מהם ולמשך איזו תקופה. מאז ביצעו השוטרים פעולות חקירה רבות, בהן חשיפת זהות החשודים, שאת חלקם הכיר הנער בשמות הכינוי שלהם ברשת בלבד, שכללו גם ניסיונות ליצור עמם קשר דרך אתרי הכרויות כשהם מתחזים לנער עצמו ולקטינים אחרים.

מעדותו של הנער ועל פי חומר הראיות עולה, כי לפני כשנתיים וחצי נרשם הנער הצעיר לאתר ההיכרויות "אטרף", שם זייף את גילו כשהזדהה כבן 18 - הגיל הצעיר ביותר בו מאפשר ממשק האתר להירשם. לדברי הנער, עם כל הגברים שהכיר באתר הוא קיים מגעים מיניים, רובם בהסכמה, אך טען כי אחד מהם אנס אותו בכוח. בעדותו סיפר הנער לחוקרים כי בחלק מהמקרים הוא ספג איומים על מנת שלא יחשוף את אופי הקשר ובמקרים אחרים אוים שלא להפסיק את מערכת היחסים.

"לא ידעו מה גילו האמיתי"

עוד עולה מעדותו של הנער, כי למרות שזייף את גילו בכרטיס המשתמש באתר, הוא חשף את גילו האמיתי בפני רוב הגברים במפגש הראשון בניהם ולעיתים אף לפני. למרות זאת, עם התפתחות החקירה, נראה שלפחות חמישה מהם אכן לא ידעו שגילו צעיר מ-16.

חקירת המשטרה הפכה לגלויה בבוקר יום ראשון השבוע, עם מעצרם של שבעה מהחשודים. בשעות הערב הם הובאו לבית משפט השלום בתל אביב, שם מאחורי דלתיים סגורות התקיים דיון להארכת מעצרם. בבית המשפט טען נציג המשטרה כי חלק מהחשודים הכירו אחד את השני ואף "העבירו" את הנער בניהם. עוד נטען כי לעיתים קיבל הנער תמורה לאחר המפגשים, אם כי שולית ולרוב לא בהקשר ישיר ליחסי המין.

עורכי הדין של השבעה שנעצרו טענו בבית המשפט כי מרשיהם היו תמימים כשלא ידעו את גילו האמיתי של הנער. עורכת הדין רוויטל סוויד אף אמרה שלטענת מרשה חזותו של הנער היא של בגיר והוא מתנשא לגובה של מטר ושמונים. למרות זאת, הורה השופט בני שגיא להאריך את מעצרם של כל החשודים - לארבעה מהם עד ליום חמישי השבוע ולשלושה האריך ביום אחד, שלאחריו נותרו במעצר בית עד לסוף השבוע. "מדובר בחקירה מורכבת, במסגרתה נדרשת המשטרה לחקור במספר רב של מישורים במקביל ויש לאפשר לה לבצע את עבודתה", פסק השופט.

לשניים מתוך 13 הגברים שאיתם על פי החשד קיים הקטין יחסים מיניים, היו עם הנער מגעים ב"מדרג הנמוך" ולכן לא נעצרו. אתמול נעצר חשוד נוסף והבוקר הוא יובא לבית משפט השלום בת"א להארכת מעצרו. בקרוב צפוי מעצרם של שני חשודים נוספים.

עבירות מין והדחה לסם

אך הפרשה המסתעפת הובילה לגילוי נוסף ובלתי צפוי. בבוקר יום ראשון הגיעו השוטרים לביתו של אחד מהחשודים על מנת לעוצרו, אך זה לא היה שם. במקומו, פתח לשוטרים את הדלת עורך דין המוכר גם כאיש תקשורת, שנמצא בבית באותה העת עם צעיר אחר בן 17. בחיפוש שערכו השוטרים בדירה נתפסו כדורים החשודים כסם מסוג חגיגת, והוא נעצר. משם המשיכו השוטרים לביתו של עורך הדין, שם נתפסו כדורים זהים נוספים, חומר החשוד כחשיש ואבקה החשודה כסם מסוג קוקאין.

מיד לאחר תום הדיון בעניינם של שבעת החשודים הובא עורך הדין לדיון נפרד בחשד להחזקת סמים שלא לצריכה עצמית, הדחת קטין לסם ומעשה מגונה בקטין. עורך דינו אבי חימי הכחיש בשמו את כל החשדות נגדו. לדבריו, למשטרה אין כל ראיות מלבד השערות באשר לעבירות המין המיוחסות לו. באשר להימצאות הסמים, טען כי את הכדורים קנה בפיצוציה ברחוב אלנבי בתל אביב לפני כחודש וחצי ואילו החומר החשוד כקוקאין שנמצא בדירתו, היה בתוך תיק השייך לחשוד אשר בביתו הוא נעצר ולכן אין לו חזקה עליהם. "מדובר בקטין מעל גיל 16 ונראה, על פניו, כי אין הדבר מהווה עבירה", אמר השופט והוסיף: "בכל הנוגע לטענת הדחת הקטין לשימוש בסם, מדובר בחשד, אשר אף הוא בשלב זה אינו מצדיק את המשך מעצרו של החשוד". לבסוף, הורה השופט כי החשוד ישהה במעצר בית מלא תחת ערבות עד לסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully