וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הנשיאות: ש"ס משהה את החלטתה; ברק ביקש ממרדכי ומרידור לתמוך בפרס

28.7.2000 / 7:36

בישראל אחת חוששים שכוונתו של יוסי ביילין לבטל את משרד הדתות תפגע בסיכוייו של פרס

במחנותיהם של שני המתמודדים על הנשיאות, שמעון פרס ומשה קצב, עולה המתח לקראת ההצבעה בכנסת ביום שני. לשון המאזניים בשלב הזה היא כמו תמיד ש"ס, שכרגיל משהה את החלטתה על לרגעים האחרונים.

"הארץ" מפרסם כי ראש הממשלה, אהוד ברק, נרתם אישית למאמץ לבחירתו של פרס וביקש מחברי הכנסת יצחק מרדכי ודן מרידור להצביע בעדו. השיחות עם השניים התקיימו על רקע ההערכה כי מרדכי ומרידור, שהיו בעבר חברים בליכוד, יתמכו במועמדותו של קצב.

אתמול התכנסה מועצת חכמי התורה של ש"ס בביתו של הרב עובדיה יוסף והחליטה לקבל את ההכרעה הסופית רק ביום ראשון בערב. בפגישה סקר יו"ר ש"ס, אלי ישי, את המצב במגרש הפוליטי ואת סיכויי הנצחון של השניים. בשלב זה נוטים בש"ס לאפשר חופש הצבעה לחברי הכנסת, דבר שיפעל לטובתו של פרס. עם זאת, נשמעו ביממה האחרונה קולות בש"ס שקוראים להסיר את התמיכה בפרס בשל כוונת מקורבו, השר יוסי ביילין, לבטל את משרד הדתות.

אתמול הופיעו שני המתמודדים בפני סיעת עם אחד. כל אחד מהם הדגיש את קרבתו לחברי ההסתדרות ולוועדי העובדים. בתום הפגישה הכריז חבר הכנסת, עמיר פרץ, כי יתמוך בפרס ואילו חבר הכנסת השני מטעם המפלגה, חיים כץ, סירב לחשוף את אופן הצבעתו.

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully