וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל טקס ההשבעה של אובמה

עידן דורנר

20.1.2009 / 18:42

מספר שיא של כ-2 מיליון צופים, גודשים את אזור גבעת הקפיטול תחת אבטחה חסרת תקדים, לרגל השבעת הנשיא השחור הראשון בתולדות ארה”ב

הנשיא הנבחר של ארה"ב ברק אובמה, עומד לעשות היסטוריה ולהפוך לנשיא האמריקאי השחור הראשון. מאות אלפי צופים נלהבים כבר התמקמו באזור גבעת הקפיטול בוושינגטון למרות הקור המקפיא. המוני האנשים מנופפים בדגלי ארה"ב וקוראים את ססימת הבחירות של אובמה "כן, אנחנו יכולים".

ההשבעה התחילה מעט לפני השעה 19:00 שעון ישראל. אובמה, הידוע בכישוריו הרטוריים צפוי לשאת נאום שלא ייארך יותר מ-20 דקות. בטקס יישבע אובמה על ספר התנ"ך עליו הושבע אברהם לינקולן בשנת 1861 על מדרגות המבנה, שנבנה בין היתר על ידי עבדים שחורים. מיד בתום ההשבעה לאחר ההשבעה תנגן תזמורת המארינס.

מספר הצופים בטקס מוערך ביותר משני מיליון, שיא של כל הזמנים. לשם השוואה, השיא הקודם שייך להשבעת לינדן ג'ונסון בו צפו 1.2 מיליון צופים. המונים עדיין עושים את דרכם למקום והם גודשים את התחבורה הציבורית ואת עמדות הבידוק הביטחוניות.

ההשבעה נערכת תחת אבטחה חסרת תקדים. כ-8,000 שוטרים נפרסו באיזור וכ-32 אלף חיילים נוספים נמצאים בתפקיד או בכוננות. הרשויות בארה"ב חוקרות איום שהתקבל היום בנוגע לטקס ההשבעה. מהמשרד לביטחון פנים נמסר כי אמינות האיום נבדקת ברגעים אלה. הצוות של אובמה עודכן בדבר האיום. עוד נמסר כי הציבור יכול להמשיך להגיע לאיזור ההשבעה, אך עליו לשומר על עירנות.

אובמה, סגן הנשיא ביידן ונשותיהם השתתפו בתפילה בכנסיית סנט ג'ונס בוושינגטון ולאחר מכן יצאו ללגום כוס קפה בבית הלבן עם הנשיא היוצא ג'ורג' בוש, סגנו דיק צ'ייני ורעיותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully