וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייבים לצאת מהבוץ

20.1.2009 / 15:35

פראים שחיפשו מים טבעו בבריכת בוץ. שניהם חולצו, אחד מהם שרד ואחרי טיפול רפואי שוחרר לטבע

שני פראים חולצו על ידי פקחי רשות הטבע והגנים בבריכת בוץ באיזור נחל צין, אליה הגיעו בטעות כנראה בחיפוש אחר מקור מים, ושקעו כשכל צעד לוקח אותם לעומק. אנשים שהיו בסביבת המקום מיהרו להזעיק את הפקחים שמיהרו לחלצם, אך רק אחד ניצל. אחרי טיפול הכולל עירויים שונים וחומרי הרגעה, הוא שוחרר לטבע.

רוני קינג, ווטרינר ראשי של רשות הטבע והגנים מסר כי "ההערכה שלנו היא שהפראים ביקשו לשתות ונכנסו לבריכה הריקה והבוצית בטעות. לצערי פרא אחד כבר היה מת כשהגענו, ייתכן שהסיבה לכך היא עקה (סטרס). את הפרא השני חילצו הפקחים בסיוע של טרקטור ומיד חיברנו אותו לעירוי והחדרנו לו חומרים מרגיעים ונוזלים. לולא היו עובדי המפעל ממהרים להזעיק את הפקחים גם הפרא הזה היה מת. מאחר והבדיקות בשטח לא העלו פגיעות נוספות והפרא הראה כי כוחו שב אליו החלטנו לא להעמיס עליו גם מסע למכלאה אלא לשחרר אותו חזרה לטבע באזור אחר בנחל צין". עוד הוסיף, כי עקב המחסור במים באזור, נבדקת כעת אפשרות להקים באזור שוקת לחיות הבר, על מנת לסייע להן להתמודד עם השנה השחונה.

זה סוס או חמור?

פראים הם מין של חמורי בר, נראים כחמור גדול בעל ראש עבה המזכיר יותר סוס. על עורפם רעמה כהה ופס כהה הנמשך מהרעמה עד הזנב. מאזורנו נכחדו הפראים בטבע כבר בתחילת המאה ה – 20, אך בשנת 1968, במסגרת פרויקט השבת חיות התנ"ך של רשות הטבע והגנים, הובאו לגרען רבייה בשמורת טבע חי-בר יטבתה 11 פראים מגני חיות בהולנד ומאיראן. ראשית עודדו אותם להתרבות ובהמשך השיבו להם את התנהגותם הטבעית בטבע, שאבדה בחלקה בעקבות השהייה בגני חיות- כמו השגת מזון והישמרות מפני טורפים. עד שנת 83' הפכו 12 הפראים המקוריים לעדר בן 52 פראים ואז הוחלט גם להשיבם לטבע במכתש רמון. כיום ישנם בטבע כמאתיים(!) פראים, הם מתרבים בטבע ונמצאים מעבר למכתש רמון, מעזוז ועד לבקעת סיירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully