וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה לך צורה

ירון שוורץ

20.1.2009 / 13:02

מבט בצורה הגיאומטרית הזו ימקד את המחשבות ואפילו יעזור לרוקן אותן מהתודעה. הלקסיקון עם הסמל ההודי שופע הסגולות יאנטרה

יאנטרה

צעירים רבים מבני ארצנו מוצאים את עצמם כל כך קרובים ובכל זאת מאוד רחוקים מהתרבות ההודית. רבים מהם המבקשים להתקרב לתורות היוגה והטנטרה בצורה רצינית, נתקלים בצעדיהם הראשונים בכמה מגבלות הנוגדות לחלוטין את כל מה שהתחנכו לגביו. אחת מהן נוגעת ל"י?אנ?ט?ר?ה", אותה צורה גיאומטרית מקודשת המשמשת לפי המסורת למיקוד המחשבות ואפילו יכולה לעזור בלרוקן אותן החוצה מההכרה, עד שזו תישאר שקטה ונקייה במדיטציה שלווה.

היאנטרות מצויות בתרבות ההודית בכל מקום: על קירות הבתים, בציורים, תמונות, בגדים ואפילו על כלי אוכל. הקונספט לרוב יהיה זהה, ערבוב של סמלים היוצרים דיאגרמה מיסטית שמורכבת מאין סוף משולשים, ריבועים ועיגולים. רוב היאנטרות יכילו בנוסף גם עלי כותרת ופרחי לוטוס. סמלים מוכרים נוספים שיכולים להופיע ביאנטרות יהיו צלבי קרס, שמסמלים בתרבות ההודית את סמל השפע והשגשוג הרוחני ולצידם באופן מפתיע יכולים להופיע משולשים משולבים ומורכבים אחד על השני בצורה זהה לזו המוכרת לנו מסמל המגן-דויד. הקווים, המשולשים והקודקודים יוצרים מארג שמציין שלבים חשובים במסע הרוחני מהמציאות החומרית אל פסגת ההארה.

מקובל בהודו לערוך טקסים מול היאנטרות, להעניק להן פרחים, להתיז כלפיהן מים, להשתחוות אליהן ולאחר מכן לשבת בשקט למדיטציה מולן. הפעולות האלו אמורות לפי האמונה ליצור באדם כוחות מיסטיים, כוחות קסם וכוחות רוחניים. היאנטרות אף נחשבות ככלי ניבוי אסטרולוגי וכל אחת מהן מתאימה ליום אחר בשבוע בהתאם לכוח המשיכה המשתנה של כדור הארץ מול הכוכבים שמסביבו.

ישנה אפילו סברה, כי היאנטרות הן למעשה תיאור גרפי של צורת המחשבות והתפילות ההודיות. באשר יהיו ההסברים, אין ספק כי הדברים האלו יוצרים עבור מתרגלי היוגה והטנטרה היהודים בעיה אל מול הדיבר המצווה, כי לא נעשה לנו כל פסל או תמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully