וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין חמאס לפתח ברצועת עזה

ניר יהב ויהושע בריינר

20.1.2009 / 11:49

לדברי גורמי ביטחון, אנשי חמאס רואים בפתח כמשתף פעולה עם ישראל ויורים לעבר רגלי פעיליו. חמאס גם מחרים משאיות סיוע של אונר"א

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי ויינסטוק)

במהלך היממה האחרונה גוברת התופעה ברצועה בה אנשי חמאס יורים באנשי פתח, כך מסרו גורמי ביטחון. מאז תחילת הפסקת האש נורו עשרות אנשי פתח ברגליהם. ככל הנראה מדובר בנקמה של אנשי חמאס, שרואים באנשי הרשות הפלסטינית בוגדים ששיתפו פעולה עם ישראל. כמו כן חטפו פעילי חמאס מספר אנשי פתח וכלאו אותם בבתים שהוחרמו על ידי חמאס.

בנוסף מדווחים גורמי ביטחון כי אנשי חמאס מונעים מעשרות פצועים להגיע לבית חולים שדה שהקימה ישראל במעבר ארז. ומכריחים את הפצועים לקבל סיוע רפואי במצרים. בנוסף מחרים חמאס משאיות סיוע של אונר"א.

המשאיות טרם הוחזרו

הדיווח הזה מצטרף לדיווחים ירדנים לפיהם חמושי חמאס השתלטו בכוח על 12 משאיות עם סיוע הומניטרי ששלחה ירדן לסוכנות הסיוע של האו"ם ברצועת עזה. רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" ציטטה מקורות ירדניים רשמיים שאמרו כי המשאיות יצאו אמש מירדן לכיוון מעבר כרם שלום וברגע שנכנסו לרצועה והועברו לסוכנות אונר"א, השתלטו עליהם החמושים.

המשאיות היו אמורות לעבור לידי סוכנות אונר"א כדי שזו תחלק את הסיוע והמזון לתושבי רצועת עזה. לדברי המקורות הירדניים, חמושי חמאס ירו אש לעבר הנהגים לאחר שחצו את מעבר כרם שלום ואילצו אותם להעביר את הציוד למחסנים השייכים להם.

לפי הדיווח, סוכנות אונר"א פנתה לחברת המשאיות בבקשה שלא להעביר היום ומחר סיוע נוסף עד שהחמושים ישיבו את הציוד שהחרימו. "עד לרגע זה מתנהל משא ומתן בנושא זה בין חוטפי המשאיות לבין אונר"א אולם המשאיות טרם הוחזרו", מסרו המקורות.

בימים האחרונים דיווחו אתרים המזוהים עם פתח כי חמושי חמאס הטילו על מאות פעילי פתח ברחבי רצועת עזה מעצר בית והזהירו אותם שלא לצאת מבתיהם כדי לפעול נגד חיילי צה"ל. בכיר בזרוע הצבאית של פתח אמר כי חמאס לא מסר להם את הסיבה לכך וציין כי חמושי חמאס אמרו להם כי אם יפרו את הוראותיהם, הם ייענשו. הזרוע הצבאית של פתח זעמה על ההחלטה למנוע מהם להמשיך להילחם, בעיקר "לנוכח הישגיהם בשטח".

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully