וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מלמד את היפנים אנגלית

רויטרס

20.1.2009 / 11:43

ספר המכיל את נאומיו של הנשיא הנבחר בשפת המקור הפך לרב מכר ביפן, והא מסייע לרבים ללמוד אנגלית. לאחר ההשבעה תצא מהדורה מחודשת

ספר המאגד את נאומיו של נשיא ארה"ב הנבחר ברק אובמה הפך לרב מכר ביפן, והוא משמש כלי עזר בלימודי אנגלית. הנאומים, המופיעים בשפת המקור, מופיעים בספר בשם "נאומיו של ברק אובמה". הספר נמכר ביותר מ-400 אלף עותקים בתוך חודשיים, מספר מכובד ביותר במדינה בה רק ספרים בודדים נמכרים ביותר ממיליון עותקים בשנה.

היפנים אוהבים ללמוד אנגלית וחנויות ספרים רבות מקדישות פינה מיוחדת לספרים ומגזינים בשפה האנגלית, שעל שערי רבים מהם מתנוססת דמותו של אובמה. "נאומיהם של נשיאים ושל מועמדים לנשיאות הם כלי עזר מצויין ללימוד אנגלית, מכיוון שהתכנים שלהם טובים והמילים שלהם קליטות", סיפר יוזו יאממוטו מהוצאת אשהי, המוציאה לאור של ספר הנאומים של אובמה.

לדבריו, "הדברים נכונים במיוחד כשמדובר באובמה. הנאומים שלו מאוד זורמים והוא מרבה להשתמש במילים כמו 'yes, we can' 'change' ,'hope', שאפילו יפנים יכולים לשנן". הוא הוסיף כי נאומיהם של הנשיא היוצא ג'ורג' בוש ושל המועמד הדמוקרטי לנשיאות לשעבר ג'ון קרי לא זכו להצלחה, בדומה לנאומיהם של פוליטיקאים מקומיים ביפן. "אנשים שלחו לנו מכתבים בהם הם טוענים שכאשר האזינו לנאומים הם בכו מהתרגשות למרות שהם לא מבינים אנגלית".

הספר מכיל 95 עמודים והוא כולל נאומים שנשא אובמה החל משנת 2004, בנאום שנשא בוועידה הדמוקרטית במהלך הפריימריז לראשות המפלגה. מחירו הוא 12 דולר והוא כולל דיסק עם הקלטות הנאומים. כרגע הוא מוביל את רשימת רבי המכר ביפן. ההוצאה לאור מתכננת להוציא מהדורה חדשה לאחר טקס ההשבעה, שתכלול את נאום ההשבעה שלו וכבונוס יוסיפו גם את נאום ההשבעה של ג'ון קנדי משנת 1961 והקראה של נאום ההשבעה של אברהם לינקולן משנת 1863.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully