וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנבו מספרי אשראי ויצאו למסע קניות

נתיב נחמני

20.1.2009 / 8:35

הנערים פרצו למאגר נתונים של חברת תיירות, מכרו את מספרי האשראי לחבריהם שקנו אוכל ומוצרי אלקטרוניקה ב-40 אלף שקל

"הכרטיס פועל שנית" - זוהי שמה של פרשת ההונאה האחרונה שנחשפה במשטרה, במסגרתה גנבו שלושה תלמידי פנימייה מספרי כרטיסי אשראי ומכרו אותם לחבריהם.

אנשי יחידת ההונאה של מחוז המרכז כבר התרגלו לראות את כל סוגי הנוכלים, אך נראה שחבורת הנערים הצליחה להפתיע גם אותם. הפרשה נחשפה בעקבות תלונת חברת "לאומי קארד", על פיה האקרים פרצו למאגר הנתונים של חברת התיירות "אשת טורס", העתיקו מספרי כרטיסי אשראי ועשו בהם שימוש. בבדיקה שערכו אנשי חברת האשראי הם גילו שגנבי הכרטיסי מחבבים במיוחד הזמנות של אוכל מהיר ומוצרי אלקטרוניקה קלה.

במוצאי שבת האחרון יצרו אנשי חברת האשראי קשר עם חוקרי ההונאה והודיעו להם כי נעשה שימוש באחד ממספרי האשראי הגנובים. התברר שאחד הגנבים נכנס לאתר הקניות של "וואלה" והזמין לעצמו מכשיר IPOD חדיש. החוקרים, בראשותן של אתי בן בכר וענת נחום, לא פיספסו את ההזדמנות, התחזו לשליחי האתר ועשו דרכם לדירת המזמין בראשון לציון. שם קיבל את פניהם תלמיד תיכון בן 17 שקיבל את המשלוח בשמחה - ונעצר.

בהמשך, אספו החוקרים את כתובות ה-IP (כתובת ייחודית לכל מחשב) של המשתמשים במספרים הגנובים, שהובילו אותם למחשבים בפנימייה באזור השפלה. עם התפתחות החקירה התברר כי שלושה מתלמידי המקום, הם אלו שפרצו לאתר, העתיקו את המספרים ומכרו אותם לחבריהם התלמידים. מנתוני חברת האשראי, עד כה התלמידים ערכו קניות בשווי מצטבר של כ-40 אלף שקל. שלושת ההאקרים נעצרו, נחקרו ולאחר מכן שוחררו בתנאים מגבילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully