וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס ציפה לחזית נוספת בצפון"

יהושע בריינר

20.1.2009 / 7:00

כך מסרו גורמים במערכת הביטחון. למעט 'ירי ההזדהות' של גורמים פלסטינים בדרום לבנון, הסיוע המיוחל מסוריה או חיזבאללה לא הגיע

חמאס ציפה שסוריה או חיזבאללה יפתחו בחזית נוספת נגד ישראל במהלך מבצע "עופרת יצוקה", כך מסרו גורמים בכירים במערכת הביטחון לוואלה! חדשות. ממידע מודיעיני שהגיע למערכת הביטחון עולה כי חמאס קיווה שבמהלך פעולת צה"ל ברצועת עזה תיפתח גם חזית לחימה נוספת בגבולה הצפוני של ישראל. אולם סיוע כזה לא הגיע, למעט 'ירי הזדהות' אל עבר יישובי הצפון שנורה פעמיים במהלך המבצע ושככל הנראה אחראי לו אחד הארגונים הפלסטינים הפועלים בדרום לבנון.

יומיים לאחר סיום המבצע הקרקעי ברצועה, אומרים בצה"ל כי חמאס טעה בהערכותיו לא רק לגבי הכניסה הקרקעית אלא גם בסיוע שחשב שיקבל ממדינות ערב. יחד עם זאת, במערכת הביטחון מדגישים כי על אף מספר ההרוגים הגבוה לאנשי הארגון, שמוערך בחמש מאות, חמאס לא הרים דגל לבן כהגדרתם, וישנו מספר גדול של חיילים מהזרוע הצבאית של הארגון שלא נפגעו ושימשיכו לנסות לפגוע בחיילי צה"ל. יחד עם זאת, בחמאס מתוסכלים מאוד מכך שלא הצליחו להביא לציבור הפלסטיני 'תמונת ניצחון', בעיקר בדמות חייל ישראלי חטוף.

במערכת הביטחון מעריכים כי אירן תמשיך לחמש את חמאס, אפילו בנשק מתקדם ביותר, ואף תשלח מדריכים ואנשי לוחמה, שינסו לעזור לארגון להשתקם. כמו כן, על אף הפגיעה הקשה במערכת המנהרות שבציר פילדלפי, הברחות הנשק יימשכו בחודשים הקרובים. אולם בניגוד לעבר, נראה כי כעת סומכת ישראל על כך שמצרים אכן תפעל למניעתן של ההברחות, זאת לאור הערכתם של גורמי ביטחון כי מצרים רואה בחמאס איום על ריבונותה.

בצה"ל מסכמים בימים אלה את מבצע "עופרת יצוקה". על פי נתוני חיל האוויר, הותקפו למעלה מ-2,000 יעדים, בהם קרוב למאתיים מנהרות. בנוסף עצרו כוחות צה"ל במהלך המבצע כ-130 פלסטינים, שהועברו לחקירה של השב"כ. בנוסף מעריכים בישראל כי חמאס עדיין מחזיק במלאי של כמה מאות רקטות קסאם ועשרות בודדות של רקטות ארוכות טווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully