וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: "הסבל בעזה נובע מהתנהלות חמאס"

עדי שמחוביץ

19.1.2009 / 20:16

שתי עתירות בעניין המצב ההומניטרי בעזה נדחו היום. "אנו תקווה כי המדינה תפעל להקל על סבל האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה"

בג"ץ דחה הערב (שני) את שתי העתירות שהגישו ארגוני זכויות אדם בעניין המצב ההומניטרי ברצועת עזה. העתירות התייחסו לעיכובים הנגרמים בפינוי פצועים לבתי חולים ולמחסור באספקת חשמל לרצועה.

"קיימות נורמות משפטיות הן במישור הבינלאומי, הן באמנות שישראל צד להן והן במשפט הישראלי, הקובעות כללים ועקרונות החלים בעת לחימה ומחייבים פעולות למתן סיוע הומניטרי לאוכלוסייה אזרחית ולהגנה על אותה אוכלוסייה", כתבו השופטים, בראשות הנשיאה דורית בייניש. עם זאת, השופטים הכירו בעובדה שהעתירות הוגשו בשעה שפעולות הלחימה עוד מתנהלות בשטח, והדבר מגביל את יכולת הביקורת של בית המשפט ומקשה על קבלת מלוא המידע הדרוש להפעלת ביקורת שיפוטית.

"הובהר לנו כי צה"ל וגורמי הפיקוד הבכירים הפועלים מטעמו ערוכים למילוי חובותיהם ההומניטריים ומודעים להן", נימקו השופטים את החלטתם, אך הוסיפו כי "בשעת הינתן פסק דין זה, ייתכן שפעולות הלחימה עומדות לפני סיום. עם זאת, אין חולק כי לא תמה מלאכת הסיוע והשיקום ההומניטרי. אנו תקווה כי המדינה תפעל ככל הניתן, בהתאם לדין הישראלי והבינלאומי, על מנת להקל על סבלה של האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה, אשר נפגעה פגיעה קשה במהלך פעולות הלחימה". השופטים הדגישו כי "סבל זה הינו תוצאה מדרך התנהלותו של ארגון הטרור האכזרי אשר שולט ברצועת עזה ופועל מתוך האוכלוסייה האזרחית תוך סיכונה והפקרתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully