וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת באירופה בסוגיית הסנקציות על אירן

19.1.2009 / 18:30

ה"לה מונד" מדווח כי בריטניה וצרפת פועלות להחרפת הסנקציות על טהרן, אך הן מתקשות לגבש הסכמה עם שאר חברות האיחוד האירופי

צרפת ובריטניה פועלות בתוך האיחוד האירופי, על מנת להחמיר את הסנקציות על אירן בתגובה להמשך פיתוח תכנית הגרעין שלה והעשרת האורניום. כך מדווח היומון הצרפתי "לה-מונד". עם זאת, שתי המדינות מתקשות להשיג את אישור שאר חברות האיחוד.

שתי המדינות נחשבות למחזיקות קו נוקשה נגד אירן, בקרב קבוצה של שש מדינות, הכוללת גם את ארה"ב, סין, גרמניה ורוסיה. המדינות כבר הטילו מספר סנקציות על טהרן, אך במקביל דוחפות לפתרון דיפלומטי למשבר.

עוד עולה מהדיווח, כי לונדון ופריז פועלות במסגרת האיחוד על מנת לסכל העברת ציוד וטכנולוגיה ולתעשיית הנפט האירנית. לאור חוסר ההצלחה לגבש קונצנזוס באיחוד, פועלות כעת בריטניה וצרפת להחרים את פעילותם של שני בנקים אירנים הפועלים בשטחי האיחוד האירופי, שני בנקים אותם מחרימה גם ארה"ב. כמו כן הן פועלות להוסיף לרשימת הסנקציות ארגונים אירנים נוספים.

לפי הדיווח, איטליה תומכת בהרחבת הסנקציות, אך שאר החברות באיחוד מערימות קשיים על התוכנית. המתנגדת הבולטת ביותר היא אוסטריה, שאחת מחברות האנרגיה שלה חתמה לאחרונה על הסכם לפיתוח משאבי הנפט של אירן. בגרמניה, בה פועלות מספר חברות אירניות, ישנה מחלוקת בין הקאנצלרית אנגלה מרקל, התומכת בהרחבת הסנקציות, לבין שר החוץ פרנק וולטר שטיינמאייר, המתנגד לכך. שבדיה מעדיפה שעל הסנקציות נגד אירן תהיה אחראית מועצת הביטחון של האו"ם, בעוד שספרד, יוון וקפריסין דוגלות בדיאלוג עם טהרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully