וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש חד-צדדית: האופציה הטובה ביותר

ח"כ יואל חסון

19.1.2009 / 18:22

יו"ר הקואליציה ח"כ יואל חסון, מונה את האופציות שעמדו בפני ישראל ומסביר למה הפסקת אש חד צדדית היא הטובה ביותר מבינהן

ההיסטוריה של מדינות המזרח התיכון מלמדת אותנו כי הסכמים כתובים, גם כשהם נחתמים על ידי ראשי מדינות או אישים מוסמכים אינם שווים כמעט דבר. הגורם היחידי שמשחק תפקיד באזורנו הוא לצערי הכוח והעוצמה. נייר כתוב לעולם לא יעצור מישהו מלתקוף את מדינת ישראל אלא רק כוחנו וכוח ההרתעה שלנו. אין זה אומר כי אין לחתום על הסכמי שלום ולהגיע להבנות- אך מדינת ישראל לנצח תהיה חייבת לשמר את יתרונה הצבאי על פני שאר המדינות המזרח התיכון.

על בסיס טענה זו אין ספק כי הפסקת האש החד-צדדית עליה הכריזה ישראל לפני יומיים היא החלופה הטובה ביותר שהייתה לנו מבין כל האפשרויות. למעשה בפני ישראל עמדו שלוש אופציות מרכזיות. המבצע היה הצלחה צבאית גדולה ועל כך מגיע הקרדיט לצה"ל וממשלת ישראל. הרמטכ"ל עצמו אמר כי כל יעדי המבצע הושגו- וברגע שזה קרה לא נותר לנו מה לחפש בתוך רצועת עזה. ניסיון להמשך הלחץ כדי למוטט את שלטון חמאס, או כדי להשיג יתרון במו"מ לשחרור גלעד שליט היה יכול להוביל אותנו להתבוססות ברצועה, לסיכון חיי חיילנו ואחריות על מיליוני פלשתינאים לתקופה בלתי ידועה. לזה אף אחד במדינת ישראל לא היה רוצה להוביל.

החלופה השנייה הייתה להגיע להסכם הפסקת אש עם החמאס. הגעה להסכם כזה הייתה מכניסה אותו למו"מ שבמסגרתו ייתכן שהיינו צריכים עוד לשלם מחירים תמורת הפסקת האש כמו לדוגמה פתיחת המעברים והסרת המצור על הרצועה. בנוסף, הסכם שכזה היה נותן לגיטימציה בין-לאומית לשלטון החמאס בעזה בפני שאר מדינות העולם. החרם המדיני והכלכלי על החמאס ורצועת עזה היא פרי מאמציה המדיניים של ישראל מאז עלייתו לשלטון והסכם זה היה הורס את כל הישגנו.

"חבל שמנסים ליצור רווח פוליטי על חשבון ההרתעה"

החלופה השלישית היא הפסקת האש החד-צדדית. מה שקובע כאן הוא כושר ההרתעה הישראלי ותג המחיר מחינת החמאס לירי טילים. את המאזן הזה יצרנו כאפקטיבי יותר בלי הסכם ומו"מ. צריך לזכור כי גם המבצעים המוצלחים ביותר שלנו נגד הטרור ב-15 השנים האחרונות הסתיימו ללא הסכמים: ענבי זעם, דין וחשבון ואפילו חומת מגן.

שר הביטחון ניהל את המערכה בצורה מעוררת כבוד והכין את צה"ל בצורה מדוקדקת למבצע. שרת החוץ השיגה לנו תמיכה בין לאומית וחופש פעולה של שלושה שבועות לפעול ללא הפרעה והובילה את הקו של הפסקת האש החד-צדדית וכמובן ראש הממשלה שניצח על הכול.

חבל מאוד שבימים אלו מעדיפים גורמים פוליטיים מכל הצדדים לנסות להרוויח רווח פוליטי ולהציג את סיום המבצע ככישלון. בכך הם פוגעים בכושר ההרתעה של ישראל והישגיה המדיניים והביטחוניים ובעצם מסייעים לחמאס רק כדי לקבל עוד קולות בקלפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully