וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן יעקב: "ההתנהלות של בית"ר היא חובבנית ולא מקצועית"

דור בלך

19.1.2009 / 16:46

עו"ד של שום ושחקן העבר של בית"ר, ארצי בן יעקב, שומע שרוצים לקצץ בפיצויי המאמן, וצוחק על הדוברים : "מי יפנה אליו? היו"ר? הנשיא המיועד?"

חלוצה האגדי של בית"ר ירושלים, ארצי בן יעקב, יושב בביתו ואינו מבין את התנהלות הקבוצה האהובה עליו. הבלגן חוגג, כל יום צצים שמות חדשים שתובעים חזקה על הקבוצה, ועכשיו עוד מבקשים ממרשו, יצחק שום, לקצץ בשכר לאחר שפוטר מהקבוצה.

"אני בדרך כלל לא מגיב לשמועות ולדברים שאני לא יודע מי עומד מאחוריהם", פותח בן יעקב. "אבל כל יום קם עורך דין חדש שאומר שהוא מדבר בשם גאידמק ואי אפשר לדעת מי דובר אמת ומי לא. מה שאני כן יודע הוא שלשום אין שום עסק עם גאידמק אלא עם אגודת בית"ר ירושלים. היא זו שחתומה על החוזה מולו, וארקדי גאידמק אפילו לא ערב לחוזה. חוזים צריכים לדעת לכבד, מה לעשות? כמו שהם ידעו לפטר אותו אחרי שזכה בדאבל על לא עוול בכפו, ככה הם צריכים לדעת גם לכבד את החוזה ככתבו כלשונו".

בן יעקב מוסיף: "אם מישהו חושב ששום צריך לעשות הנחות לבית"ר אז הוא טועה. למה שיעשה הנחה? כי פגעו בשמו הטוב ופיטרו אותו אחרי שזכה בדאבל כי רחמנא ליצלן הוא הפסיד לאלופת פולין? זו לא קבוצת דייגים מסן מרינו".

"מעבר לכך", ממשיך בן יעקב. "אף אחד לא פנה אלינו בכלל. מי יכול לפנות אליו? היו"ר? הנשיא המיועד? עורך הדין שמייצג? כל אחד כטוב ליבו ביין יורה חיצים. אם תהיה פנייה היא תענה בהתאם, אבל אני מודיע מראש שאין שום סיבה ששום צריך לוותר על דברים ששייכים לו כדת וכדין עם חוזה חתום".

"בית"ר צריכה לחשוב מה היה קורה אם המצב היה הפוך"

בן יעקב, ששימש בעבר כיו"ר בית"ר ת"א ובשנת 2000 אף הציע לו גד זאבי להתמנות ליו"ר בית"ר, לא מבין את התנהלות המועדון גם ללא קשר לשום. "קטונתי מלהביע דעה על כל ההתנהלות בבית"ר, ומבלי לגעת בשמות שבאים כמו פטריות אחרי הגשם – ההתנהלות היא חובבנית ולא מקצועית. בתקופה של ארזי הייתה התנהלות. יכולים לאהוב אותו פחות או יותר, אבל הייתה התנהלות – לטוב ולרע. כיום הכל חובבני, לא יכול להיות החילופים האלה של מאמנים, מנהלים ובעלי תפקידים בכל יום. זה משדר אי יציבות וחוסר שקט והתוצאות על המגרש בהתאם.

"כבר לפני 20 שנה התחילו לדבר בבית"ר על לפרק את האגודה ולהקים מחדש, וכבר אז שללתי את זה", הוא נזכר. "אוי לאגודה שתבוא לשחקנים שלה ותגיד שהיא מתפרקת ובאה כדבר חדש. היא חייבת לכבד את החוזים של השחקנים. אם יבוא רוכש חדש שיתכבד ויקח את ההתחייבויות, ואני אומר את זה ללא כל קשר לשום – אלא כעיקרון שצריך להנחות כל אגודה – שחקנים ובעלי תפקידים שמגיעים לקבוצה צרכים להיות סמוכים ובטוחים שהחוזים עליהם הם חתומים יכובדו, אחרת אין לאגודה זכות קיום".

"גם בבית המשפט לא יתנו לבית"ר להיפטר מהחוזים כל כך מהר, ובתחום הזה אני מבין", מספר בן יעקב, המתפרנס מעריכת דין. "כל בית משפט יגיד שהעיקרון המקודש ביותר הוא שחוזים צריך לכבד. חוץ מזה, האגודה צריכה להיות הגונה. הרי האגודות הן אלה שמעדיפות להחתים את השחקנים על חוזים ארוכי טווח כדי שלא ישתגעו אחרי עונה טובה או יעזבו בחינם. בית"ר חייבת לחשוב מה היה קורה אם המצב היה הפוך, ושחקן בעל חוזה לשלוש שנים היה נותן עונה יוצאת מן הכלל ובסיום העונה הראשונה היה דורש לשלש את שכרו? הם היו אומרים לו לא ומסבירים לו שיש חוזה ושצריך לכבד אותו. ככה הם צריכים להתנהג גם במצב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully