וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מדינות ערב בדרך לפיוס היסטורי?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.1.2009 / 16:22

על פי הדיווחים, נרשמה פריצת דרך משמעותית ביחסים בין סוריה לערב הסעודית ובין מצרים לקטאר, במהלך כינוס בכווית

רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה היום (שני) מפי מקורות כי בפגישת מנהיגי סעודיה, מצרים, סוריה, כווית וקטאר שנערכה בכינוס מנהיגי מדינות ערב בכווית, הושג פיוס בין סוריה לסעודיה ובין מצרים לקטאר. הרשת דיווחה כי במהלך הפגישה, בה נכחו בין השאר מלך סעודיה עבדאללה, נשיא סוריה בשאר אסד ונשיא מצרים חוסני מובארק, נרשמה "פריצת דרך" משמעותית בכל הקשור לסיום המשבר בין המדינות הערביות.

בשנים האחרונות שוררת מתיחות קשה בין סעודיה לסוריה. היחסים הגיעו לשפל לאחר שסעודיה רמזה כי סוריה אחראית לחיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק חרירי, ומתחה ביקורת – ביחד עם מצרים – על כך שהיא מתקרבת לאירן ומסייעת לחמאס וחיזבאללה. בנאומם היום בפני משתתפי הכינוס, קראו מנהיגים רבים להתעלות על המחלוקות בין מדינות ערב ולהתפייס.

המשבר בין מצרים לקטאר פרץ לאחר שהאחרונה התקרבה לגוש המדינות הכולל את אירן וסוריה. מצרים, שביחד עם סעודיה נחשבת למקורבת למערב, כה זעמה על קטאר עד שלא אפשרה לה להעביר במהלך המלחמה ציוד הומניטרי לעזה דרך שטחה, ובסופו של דבר הציוד הועבר דרך ישראל. שגריר מצרים בישראל לשעבר, מוחמד בסיוני, אף אמר בתחילת המלחמה כי קטאר הצטרפה לגוש "שמטרתו להסלים את המצב".

בראיון לרשת אל-ג'זירה, אישר ראש ממשלת קטאר, חמד בן ג'אסם בן ג'בר אל ת'אני, כי מנהיגי מצרים וסעודיה התפייסו עם מנהיגי סוריה וקטאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully