וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: לאתר ולשפוט את החיילים הגזענים

דוריה למפל

19.1.2009 / 14:47

המזכרות המבישות שהשאיר צה"ל בבתי הפלסטינים בעזה גרמו לדוריה למפל לתהות האם המושג "הצבא המוסרי בעולם" הוא בעצם הומור שחור

שבע שניות בלבד. זה מה שהקדיש אמש הערוץ הראשון בכתבה של עודד גרנות כדי להראות מה החיילים שלנו השאירו אחריהם בעזה. שבע שניות שהספיקו לגרום לי לתהות איפה עובר הגבול הבכלל-לא-דק בין לחימה באויב לבין שחיתות מוסרית ושיכרון כוח. בתמונות שהראו למצלמות תושבי עזה ששבו לבתיהם המופגזים, כיכבו קירות בתיהם, שרוססו על ידי החיילים בכתובות המרבות להשתמש בשורש מ.ו.ת, כללו את האגרוף הקפוץ של כהנא, והגיעו לשיאן בספרי קוראן וקודש שדפיהם נקרעו ועליהם צוירו מגני דוד לתפארת מדינת ישראל.

גם שבע שניות זה לא רע, בהשוואה לערוצים המסחריים, שהעדיפו להתמקד בהרס הפיזי שנגרם על ידי הפגזות צה"ל, לצלם אמהות פלסטיניות בוכות על כך שביתן נחרב, וילדים קטנים מטיילים בין גופות והריסות. קל יותר לחיות עם התמונות האלה, כי ככה זה במלחמה – מפגיזים, יורים, הורסים ומחריבים. אין מה לעשות, שאללה ירחם עליהם, החיילים שלנו פשוט מבצעים פקודות. הבעיה המוסרית מתחילה להדהד כשזה מגיע לחייל, שבמו ידיו ושיקול דעתו מחליט להשחית את קירות הבית שאליו פלש, לקרוע ספרי קודש ולרסס כתובות נאצה.

ככה לא מנצחים

אותם חיילים שציירו את הכתובות וקרעו את הספרים לא נלחמו נגד העם הפלסטיני. הם נלחמו נגד ערבושים מסריחים, בהמות, חיות אדם, שצריכים להגיד לנו תודה בכלל שאנחנו נותנים להם לנשום את האוויר המטונף שלהם כל כך קרוב אלינו. אותם חיילים לא רואים מולם אדם, הם רואים חיה מפוחדת ודוקרנית שצריך להשמיד אותה כדי שתפסיק להתרבות, כי הרי כל תינוק פלסטיני הוא בעצם שהיד שעוד לא גילה את זה על עצמו.

ככה לא מנצחים. מעולם בהיסטוריה לא התרחש ניצחון אמיתי שהחזיק לאורך זמן, של צד שזלזל באויב שלו, זלזל באמונתו, החריב את סמליו ולא טרח לנסות להבין את המאבק שלו ויכולותיו.

במהלך השנים צה"ל הצטיין בשמירה על התדמית היחסית-אנושית שלו. הוא נתפס כצבא שגם בעתות מלחמה, מגן על ארצו תוך שהוא שומר על כבוד האויב שמולו. אם צה"ל מעוניין להמשיך למתג את עצמו כצבא קטן-חכם-מוסרי-שרק-מגן-על-תושבים-ומנסה-להימנע-מפגיעות-לא-הכרחיות, כדאי שישפוט ויכניס לכלא את החיילים שמצאו זמן להפוך מלחמה עם מניע צודק לטרגדיה גזענית, כי בינתיים הם מביישים את המדים שלהם, ובעיקר אותנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully