וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לארבעת נאשמי "שוד הברינקס"

עדי שמחוביץ

19.1.2009 / 14:05

הארבעה, תושבי עזה ששהו בישראל ללא היתר, שדדו לפני 4 שנים רכב חברת "ברינקס" וירו למוות בנהג. "הנאשמים היו שותפים לרצח"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שני) עונש של מאסר עולם על ארבעת המורשעים בפרשה המכונה "שוד הברינקס". הארבעה, אברהים אבו סבחה, בן 27, סלמאן אבו נצירה, בן 35, נאצר ערפאת, בן 32 וג'ה אבו עזנאה, בן 26, הורשעו לפני כחודש בקשירת קשר לביצוע פשע, שוד מזויין, הובלה של נשק ורצח.

לפני כארבע שנים שדדו הארבעה רכב של חברת "ברינקס" שהוביל כספים לבנק הפועלים בעיר טירה. במהלך השוד נהרג ראש צוות הרכב, מרדכי כהן. ארבעת הנאשמים הם תושבי עזה ששהו ועבדו בישראל ללא היתר בעת ביצוע השוד.

בהכרעת הדין התייחס הרכב השופטים, בראשות השופטת ברכה אופיר-תום, לעניין זהות היורה שפגע בכהן, וקבע כי לא ניתן היה להוכיח מי ירה את הירייה שהרגה אותו ועל כן הורשעו כל הארבעה ברצח. "הנאשמים קשרו קשר מבעוד מועד לבצע את השוד תוך שתצפתו על הבנק חודש וחצי טרם ביצוע השוד והצטיידו בכלי נשק קטלניים. שוכנענו מעל לכל ספק סביר שהנאשמים כולם היו שותפים בפן הפיזי לקטילת המנוח", כתבו השופטים בהכרעת הדין.

בגזר הדין הטילו השופטים על הארבעה גם פיצוי כספי ליורשיו של מרדכי כהן, בסך של 100,000 שקלים כל אחד. "במקרה דנן, מדובר בנטילת חיי אדם, על כל המשתמע מכך, עובדה שדי בה, כדי לחייב את הנאשמים בפיצוי. עצם החיוב הכספי, גם אם לא ברור כיצד ייאכף, יש בו משום מסר גם למשפחת הקורבן – המנוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully