וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: "יוזמת השלום לא תמתין זמן רב לישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.1.2009 / 13:45

עבדאללה מלך סעודיה תקף את פעולת צה"ל בעזה והודיע כי יתרום מיליארד דולר לשיקום הרצועה. "בפני ישראל עומדות שתי אופציות: מלחמה או שלום, אולם אופציית השלום לא תישאר זמן רב"

עבדאללה מלך סעודיה תקף היום (שני) בחריפות, בכינוס מנהיגי מדינות ערב בכווית, את פעולת צה"ל ברצועה ותיאר אותה כ"מעשי טבח המוניים שביצעה כנופייה נפשעת". לדבריו, היוזמה הסעודית "לא תישאר זמן רב על שולחן הדיונים". הוא הוסיף ואמר כי בפני ישראל עומדות שתי אופציות: מלחמה או שלום, "אולם אופציית השלום לא תישאר זמן רב". המלך הסעודי הודיע בנאומו כי ארצו תתרום מיליארד דולר לשיקום רצועת עזה.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא בנאומו להקים ממשלת אחדות לאומית פלסטינית "למען העם הפלסטיני". אבו מאזן הודה למשתתפים שהחליטו לסייע לתושבי עזה ואמר כי יש להתעלות מעל כל המחלוקות לצורך האינטרס של אחדות ערבית אמיתית. "אם מה שקרה בעזה לא מספיק כדי שנתאחד, אז מה כן?", תהה.

נשיא סוריה בשאר אסד, שהשתתף אף הוא בכינוס, קרא למנהיגי מדינות ערב "לתמוך בהתנגדות הפלסטינית בכל דרך אפשרית", לדברי אסד, מה שאירע ברצועת עזה הוא "פשע שאין דומה לו" ועל כן הוא הציע לאמץ את תיאורה של "הישות הציונית כיישות טרוריסטית".

נשיא מצרים חוסני מובארק אמר כי "המשבר בעזה חשף את הפילוג בעולם הערבי". מובארק התגאה בהפסקת האש שיזם והבטיח כי הפסקת האש תוביל לנסיגה ישראלית מהרצועה, לחידוש הרגיעה, לפתיחת המעברים לעזה ולהסרת המצור. לדברי מובארק, מעבר רפיח פתוח למעבר פצועים ומקרים הומניטריים "מהיום הראשון של פעולת צה"ל בעזה".

מובארק אמר עוד כי מצרים תומכת בזכותו של כל עם להתנגד לכיבוש, אולם "על 'ההתנגדות' לפעול באחריות". הוא הבטיח כי מצרים תעמוד לצד תושבי עזה, ותבטיח כי המצור עליהם יוסר. "אני אומר לישראל - השימוש הרב בכוח לא יצליח לדכא את ההתנגדות", הוסיף מובארק. מובארק אמר כי ארצו תפעל להשגת פיוס בין הפלגים הפלסטינים. אמיר כווית, השייח' סבאח אל-אחמד א-סבאח אמר בנאום הפתיחה כי ארצו תעביר 34 מיליון דולר לשיקום עזה וקרא למנהיגים הפלסטינים להתאחד.

אירופה לא תסייע כל עוד חמאס בשלטון

מנהיגי ערב, צפויים להסכים על הגשת חבילת סיוע בסך 2 מיליארד דולר למטרת שיקום עזה לאחר שחמאס וישראל הכריזו על הפסקת אש.

הנציבה ליחסי חוץ של האיחוד האירופי, בניטה פררו וולדנר, אמרה היום שהיא מצפה להזרמת סיוע הומניטרי לרצועת עזה, עם זאת האיחוד מסרב לסייע במאמצי השיקום כל עוד עזה נמצאת בשליטת חמאס. וולדנר רמזה כי הסיוע הבינלאומי לבנייתה מחדש של עזה יגיע אם פתח יעלה לשלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully