וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש יהודים בשומרון, אין טילים בת"א"

פנחס וולף ונעמה טלמור

19.1.2009 / 11:23

חברי ועד מתיישבי יהודה ושומרון יגיעו לבתי ספר בתל אביב בניסיון לשכנע נגד פינוי יישובים. ח"כ וילן: "זו דמגוגיה זולה"

בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" יוצא היום (שני) ועד מתיישבי השומרון בקמפיין הסברה נגד פינוי ישובים מאזור יהודה ושומרון. בשעות הצהרים יגיעו תושבים מהשומרון לבתי הספר "אוסישקין" ו"עירוני א'" בתל אביב ויחלקו לתלמידים ולהוריהם פלאיירים עם מפות בהם נכתב: "יש יהודים בשומרון, אין טילים בתל אביב". עוד נכתב במודעה כי "תושבי קדומים, אלון מורה וקרני שומרון מאפשרים לנו לראות כדורסל ולא להיות במקלטים".

בקמפיין המפות של מועצת יש"ע, מתכוונים המתנחלים להמחיש את טווחי ירי הטילים שהפלסטינים עלולים להגיע אליהם, במידה שביהודה ושומרון תקום מדינה פלסטינית ובה מפעלי ייצור של טילי קסאם. המפה שתחולק בקמפיין משורטטת על פי אמות המידה של הטווחים אליהם הגיעו הרקטות שנורו מרצועת עזה.

על פי המפה המומחשת, הערים כפר סבא ובית שאן נמצאות בטווח של 10 קילומטרים מהגבול שייקבע במידה שתקום מדינה פלסטינית. בטווח של 20-30 קילומטרים יהיו נמל התעופה בן גוריון, עפולה, בית שמש וערי המרכז כולל תל אביב ואילו הטווח של 40 קילומטרים, מכניס גם אזור הקריות בצפון הארץ לסכנת ירי הטילים.

ועד מתיישבי השומרון מתכוון להגיע במהלך השבוע למוקדים שונים בתל אביב ובהם בתי ספר נוספים, בתי קפה ומסעדות. דובר הוועד יוסי דגן אמר כי "יש לעורר את הציבור הנמצא במרכז הארץ למשמעות האמיתית של הימצאות יישובים יהודיים בשומרון. הפעם יותר מתמיד חשוב שתושבי תל אביב והמרכז יבינו את החשיבות של הימצאות אחיהם המתגוררים בשומרון, שבגופם מגינים על מרכז הארץ מירי טילים".

ח"כ אבשלון וילן (התנועה החדשה-מרצ) הגיב בביטול לקמפיין: "זוהי דמגוגיה זולה, אין המשל דומה לנמשל. לפרטנר אחראי לא יהיה אינטרס להפר הסדר כלשהו ביהודה ושומרון. זהו ניצול ציני של מצבם של תושבי הדרום והורדת הדיון הציבורי לעבר פי פחת".

בתוך כך, ח"כ משה כחלון (ליכוד) אמר בביקור באזור השומרון כי "לאחר שנוכחנו לראות בעוטף עזה ודרום הארץ בצורה ברורה את הטעות הנוראה בגירוש, אין ספק כי יש להקים את חומש ושא-נור מחדש. דברים דומים אמר גם לפני מספר שבועות יו"ר ש"ס, השר אלי ישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully