וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה תלבש מישל בטקס ההשבעה?

טלי גולדשטין

19.1.2009 / 14:03

טקס ההשבעה הוא ערב היסטורי בעבור ברק אובמה והעם האמריקאי אך גם עבור הגברת הראשונה, שחלק ממחויבותה היא ליצור אמירה אופנתית

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: אייר ענבר)

על הרקע המחלוקת שהתעוררה סביב שמלתה של מישל אובמה (בעיצובו של נרסיסו רודריגז) בנאום הניצחון של בעלה ב-4 בנובמבר, צפויה למצוא עצמה מחר (שלישי) הגברת הראשונה הבאה במצב דומה. תעשיית האופנה כולה, ונשים ברחבי העולם, יישאו עיניים לעבר ה"סופר מודל" החדשה של אמריקה. הבגד שתבחר מישל אובמה ללבוש בטקס ההשבעה של בעלה יקבע סגנון חדש בבית הלבן, סגנון אותו ימהרו להעתיק נשים ברחבי העולם.

ב-1977, רוזלין קרטר, אשתו של הנשיא ג'ימי קרטר, בחרה למחזר שמלה כחולה אותה לבשה לטקס ההשבעה של בעלה לתפקיד המושל, זאת מתוך החלטה שלא להפגין ראוותנות יתר. ארבע שנים לאחר מכן, עם תחילת שנות ה-80 הדקדנטיות, השמלה בשווי עשרת אלפים דולר שלבשה ננסי רייגן סימלה את חזרת תקופת הזוהר לבית הלבן.

למרות שזהות מעצב בגדה של מישל לא פורסמה, דבר אחד בטוח: השמלה תהיה מתוצרת ארה"ב. השמלה אותה לובשת הגברת הראשונה בטקס ההשבעה מהווה סמל בעבור העולם כולו. הילרי קלינטון ולורה בוש בחרו מעצבים מערי הולדתן, למרות שאלו היו אנונימיים למדי. מעצבת שמלתה הסגולה של קלינטון היתה שרה פיליפס מליטל רוק, ארקנסו. בוש לבשה שמלה אדומה של המעצב מייקל פיירקלות' מדאלאס, טקסס.

תהא אשר תהא בחירתה האופנתית של מישל, ציבור הנשים מזדהה איתה במיוחד דווקא בשל העדפתה הבלתי מתנצלת לרכוש בגדים ברשתות הנגישות לכל כיס. מישל לא בחלה מעולם במלתחה שנרכשה ברשתות כגון "גאפ", H&M, ו- J. Crew והצליחה להיראות אלגנטית. ראייה לכך היא העובדה שמישל נבחרה להיכלל ברשימת הנשים האופנתיות ביותר של כתב העת "וניטי פייר". הבחירות האופנתיות הצנועות שלה במהלך מסע הבחירות של בעלה, הן אחת הסיבות שציבור הבוחרים השתכנע כי היא "אחת משלהם". מישל אובמה היא אייקון אופנתי לאישה באשר היא.

ואף על פי כן, לא נראה כי מישל תעז ותבחר את שמלתה למחר בערב מאחת מרשתות האופנה הללו. בערב ההיסטורי הזה, רוצה העם האמריקאי לראות את הגברת הראשונה מורמת מעם וזוהרת – והא כנראה יקבל את מבוקשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully