וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "הרקטות שלנו יגיעו ליעדים נוספים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.1.2009 / 10:33

דובר הזרוע הצבאית של הארגון איים בהמשך הירי לעבר ישראל, והאשים את צה”ל בהריסת מסגדים ופגיעה באזרחים. ”רק 48 פעילי חמאס נהרגו”

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה הבוקר (שני) במסיבת עיתונאים כי "היכולות של הזרוע להמשיך ולשגר טילים לעבר ישראל לא נפגעה כתוצאה מפעולת צה"ל ברצועה. ישראל נכשלה בניסיונה להרוס את היכולות ההגנתיות של חמאס, ירינו טילים במהלך כל ימי המלחמה, ואנו עדיין יכולים להמשיך לירות. אנו ממשיכים לפתח ולשפר את הטילים שלנו וישראל "תפגוש" אותם, שכן הטילים שלנו יגיעו ליעדים נוספים". דובר הזרוע, אבו עוביידה, אמר כי ישראל נכשלה כישלון חרוץ במלחמה ולא השיגה ולו הישג אחד.

"במהלך פעולת צה"ל ברצועת עזה הצליחה הזרוע הצבאית של חמאס לשבות מספר חיילים ישראלים אולם הם נהרגו בתקיפות צה"ל ביחד עם שוביהם", התפאר הדובר. לדבריו, חיילי צה"ל ניסו להיכנס לשכונות מאוכלסות אולם חמאס מנע מהם מלעשות כן. "ברור שאחת ממטרות המלחמה הישראלית היא השגת הישגים לקראת מערכת הבחירות בישראל", הוסיף.

הדובר דחה את כל הטענות של ישראל לפיהן עצר חמושים והרג אותם. "ישראל הרסה 23 מסגדים בטענה ששימשו מחסני נשק אולם זוהי טענה שקרית. בנוסף, כל הפלסטינים שישראל עצרה במהלך פעולת צה"ל הם אזרחים חפים מפשע". אבו עוביידה הוסיף כי ארגונו ימשיך להילחם בישראל: "נמשיך בהתנגדות. כל האופציות פתוחות כעת בפנינו. הסכסוך עם ישראל הוא סכסוך ארוך, תעשו מה שאתם רוצים, אבל הכנסת הנשק הטהור וייצור נשק הם משימותינו. אנו יודעים היטב כיצד להשיג נשק".

אבו עוביידה אמר כי הזרוע הצבאית של חמאס שיגרה כ-980 רקטות קסאם וטילי גראד לעבר ישראל במהלך פעולת צה"ל. "מניין ההרוגים הישראלים במלחמה עומד על 80 איש", אמר. "באשר אלינו, 48 פעילי הזרוע הצבאית של חמאס נהרגו בקרבות עם חיילי צה"ל. המלחמה לא נמדדת באבידות שסופג אחד הצדדים אלא בהשגת היעדים. ישראל השיגה הישגים דמיוניים בלבד במלחמה".

נקשיח עמדתנו במו"מ על שליט

הבוקר אמר בכיר חמאס ל"קול ישראל" כי המבצע בעזה הקטין את הסיכויים לשחרור גלעד שליט. לדבריו, ארגונו החליט להיות נוקשה יותר במגעים לשחרור שליט והקשיח את עמדותיו. הבכיר אמר את הדברים ככל הנראה בתגובה לדברים שהשמיעו גורמים שונים בישראל, לפיהן במהלך המבצע הצבאי בעזה ננקטו פעולות שאמורות לקרב את שחרור שליט.

הבכיר הוסיף כי חמאס יצא מחוזק מהמלחמה וכי הוא שולט בכל רחבי רצועת עזה. לטענת הבכיר, "פחות ממאתיים פעילים בארגונים הפלסטינים נהרגו במהלך המבצע בעזה". לטענת הבכיר ממשלת חמאס מתכוונת להקים אוהלים על חורבות משרדיה שהושמדו, ולנהל משם את פעילותה.

אמש אמר בכיר חמאס סלאח ברדוויל כי ישראל לא דרשה לכלול את סוגיית שחרור שליט בהסכם להפסקת האש ברצועת עזה. "העמדה הישראלית אינה כוללת את שליט", אמר לעיתון 'אל-חיאת' היוצא לאור בלונדון. "המצרים לא העבירו לנו שום מסר הנוגע לעניין הזה".

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה הכריז אמש על ניצחון. בנאום שנשא בתחנת הטלוויזיה של חמאס אמר הניה כי "העם הפלסטיני השיג ניצחון עצום והיסטורי במלחמתו ברצועת עזה נגד ישראל". הניה אמר כי ישראל הובסה צבאית, מדינית ומוסרית וכי היא לא הצליחה לכפות את תנאיה על הפלסטינים. יחד עם זאת הבהיר כי החלטת ארגונו להכריז על הפסקת אש היא החלטה "חכמה ואחראית".

בתוך כך, הבוקר ברך נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד את ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, על "הניצחון האדיר" שהשיגו בני העם הפלסטיני נגד חיילי צה"ל. סוכנות הידיעות האירנית "פארס" דיווחה כי אחמדינג'ד אמר עוד שהיום "הוא רק תחילת הניצחון. השלמתו תלויה בסבלנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully