וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאטם ביתו של המחבל מהפיגוע במרכז הרב

נתיב נחמני

19.1.2009 / 8:47

לאחר שבג"ץ אישר ההחלטה, החלו הבוקר אנשי פיקוד העורף לאטום את בית המחבל בג'בל מוכאבר. צעירים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון

אנשי פיקוד העורף החלו הבוקר (שני) לאטום את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בישיבת מרכז הרב בעיר, בכפר ג'בל מוכאבר במזרח ירושלים. בפיגוע נהרגו שמונה תלמידים ששהו בישיבה. לוחמי מג"ב וכוחות גדולים של משטרה מאבטחים את איטום הבית.

במהלך ביצוע העבודות של אנשי פיקוד העורף , פתחו מספר תלמידי בית ספר סמוך למקום ביידוי אבנים לעבר אנשי כוחות הביטחון. התלמידים הוחזרו לכיתותיהם על ידי אנשי בית הספר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

לפני כשבועיים דחה בג"ץ את עתירת אביו של המחבל שעתר נגד ההחלטה להרוס שתיים מבין ארבע הקומות של ביתו. ההריסה מבוצעת בדרך של אטימה קבועה על ידי מילוי הדירות בשתי הקומות בבטון, באופן ששקול להריסתו.

בפסק הדין שקבע בג"ץ בעניין נכתב כי "בית המשפט אינו נוטה להתערב בהערכת גורמי הביטחון בדבר האפקטיביות של השימוש באמצעי של הריסת בתים או אטימתם כגורם מרתיע". בנוסף, בג"ץ קבע כי ניתן לשנות את המדיניות מאז שנת 2005, שלא להרוס בתי מחבלים.

בפיגוע שהיה בחודש מרץ בשנה שעברה נהרגו כאמור שמונה בני אדם ו-11 נוספים נפצעו. חמישה מההרוגים היו תלמידי הישיבה התיכונית לצעירים ושאר ההרוגים היו בוגרים תלמידי הישיבה הגבוהה. המחבל חדר לישיבה סמוך לשעה 21:00 בערב, סרן דוד שפירא, קצין צנחנים מגדוד 890, שהגיע לזירת הפיגוע הצליח לחסל את המחבל.

  • עוד באותו נושא:
  • מרכז הרב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully