וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האירופים הציעו: ועידת שלום לחידוש המו"מ

פנחס וולף

19.1.2009 / 5:44

לדברי נשיא צרפת סרקוזי, "ברגע שצה"ל ייסוג מעזה, צריך להציע פסגה עם הפלסטינים וישראל". מנהיגי אירופה, שנועדו עם רה"מ אולמרט הציעו גם סיוע במניעת הברחות נשק אל רצועת עזה

שישה ממנהיגי מדינות אירופה נפגשו אמש (ראשון) בירושלים עם ראש הממשלה אהוד אולמרט. המנהיגים הבטיחו לסייע במניעת הברחות הנשק לרצועת עזה. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הציע לכנס ועידת שלום כדי לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

"ברגע שצה"ל ייסוג מעזה, צריך להציע פסגה לשלום בין המדינה הפלסטינית לישראל", אמר סרקוזי שתמך בדבריו של אולמרט לפיהם צה"ל ייסוג במהרה מרצועת עזה. "אני חושב שמקומו של צה"ל אינו בעזה וחשוב שהנסיגה תתחיל מיד עם הפסקת הירי", אמר סרקוזי.

גם ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון הביע תמיכה בחידוש המשא ומתן בין ישראל הפלסטינים. "המטרה העיקרית שעומדת לפנינו היא המו"מ לשלום", אמר בראון. הוא גם הביע את המחויבות של האיחוד האירופי לסיוע במניעת ההברחות לרצועת עזה ובשיקומה.

"עזה היא רק תירוץ של אירן"

בארוחת ערב בהשתתפות המנהיגים בבית ראש הממשלה בירושלים, סוכם כי החל מהיום שרת החוץ ציפי לבני תעבוד עם האירופאים כדי לצרף אותם למסמך ההבנות שנחתם עם האמריקאים בשבת. עוד סוכם, כי כוחות אירופאים יפעלו במשותף עם כוחות ישראלים על סגירת נתיבי ההברחה ממצרים לרצות עזה.

"האדיאולוגיה של אירן לא קשורה לעזה", אמרה לבני בארוחת הערב. "עזה היא רק תירוץ של אירן כדי לקבל תמיכה בדעת הקהל הערבית. הוכח הקשר בין אירן לחמאס. המבצע חשף את הקשר ההדוק בין אירן לחמאס והוא מחזק את הצורך הבינלאומי לפעול מול אירן. מי שמאמין בפתרון מדיני עם הפלסטינים צריך להבין שפעילות נגד החמאס היא פעולה הכרחית ומדינת טרור בעזה היא בעיה בינלאומית".

מוקדם יותר הערב אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט כי "אנו מקווים שהפסקת אש בעזה וערעור שלטון חמאס יאפשרו לנו לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים". אולמרט אמר את הדברים במסיבת העיתונאים, בה השתתפו גם מנהיגי בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד, איטליה וצ'כיה."מתוך הערכים האנושיים ביותר נעשה הכל כדי למנוע משבר הומניטרי בעזה ולעזור לאזרחים שנפלו קורבנות לחמאס. אנו מעוניינים ליצור תנאים טובים יותר לתושבי עזה".

אולמרט התייחס גם לסוגיית מניעת ההברחות לרצועה ואמר כי "היום ברור לכל כי על מנת להשיג הפסקת אש יש למנוע מהחמאס הברחות מאירן וסוריה". הוא הוסיף כי "ממכתב שקיבלתי אתמול מכם הבעתם מחויבות עמוקה לסייע בכל דרך על מנת שנשק לא יגיע למרצחים בעזה. עלינו לתרום מחויבות זאת לפעולות אשר ימנעו מחמאס להתעצם בשנית. זהו אינטרס עליון של כל אלו שנלחמים בכוחות הרשע, אינטרס של מי שרוצה לקדם שלום עם הפלסטינים".

עם זאת, הדגיש אולמרט כי אין בכוונת ישראל להישאר בעזה. "אנו מעוניינים לצאת מעזה במהירות הגדולה ביותר ברגע שנבטיח שהפסקת האש קיימת ויציבה ואין סכנה לביטחונה של הדרום. לא באנו לכבוש את עזה, איננו רוצים להישאר שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully