וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילים שיצאו מעזה: "חמאס למד את הלקח"

יהושע בריינר

18.1.2009 / 19:02

למרות הוויכוח בנוגע ליציאה מעזה והעובדה כי בשטח עדיין נשארו כוחות רבים, הלוחמים היו מרוצים מהפסקת הקרבות: "ניצחנו"

צה"ל מסיג חלק מכוחותיו מעזה: אפופי אבק ועטופים בדגלי ישראל, יצאו חלק מחיילי הכוחות הקרקעיים שלחמו בעזה בשבועיים האחרונים מהשטח הפלסטיני לכיוון ישראל. למרות הוויכוח בזירה הפוליטית בנוגע ליציאה מעזה והעובדה כי בשטח עדיין נשארו כוחות רבים, רבים מלוחמי חי"ר היו מרוצים לצאת מהרצועה. מבחינתם הניצחון הושג, ולא משנה מה יטענו גורמים פוליטים. ראוי לציין כי כרגע אין החלטה של צה"ל לשחרר את כוחות המילואים שגויסו לצורך המבצע.

"אין שאלה בכלל מי ניצח", סיפר סמל ד', לוחם בשיריון, "יש מקומות ברצועה שהבתים בקושי עומדים, ואני חושב שהם למדו את הלקח. כל מי שבא מולנו או שפגענו בו או שהוא פשוט ברח. זה שאמרו לנו שיש להם מפקדים, גדודים ואמצעי לחימה לא עושה אותם לצבא. חמאס היו פשוט סמרטוטים. מקסימום פה ושם שמו צלפים על הבניינים, זהו. לא ראינו שום פעולה מתוחכמת. הם יודעים רק לדבר. יש לנו עוד הרבה יש לנו עוד הרבה עבודה בפנים ואם היו משאירים אותנו היינו מגיעים לכל אחד ואחד מאנשי חמאס".

לדברי לוחם אחר, כל מה שהיה חשוב ללוחמים זה לדעת מה חושבים בעורף. "בפנים היינו מנותקים לגמרי, וקיווינו מאוד שהמדינה עומדת מאחורינו וזוכרת אותנו. האמת היא שלא ידענו עד אתמול בבוקר שיש דיבורים רציניים על הפסקת אש, אנחנו פשוט המשכנו לשהות במבנים ולחפש את ההיתקלויות. היו חבר'ה שמדי פעם אמרו לנו שיש נפילות של גראדים בבאר שבע או אשקלון וזה רק החדיר לנו עוד מוטיבציה. הדבר היחיד שחסר לנו גם עכשיו שאנחנו יוצאים זה שגלעד שליט עדיין בפנים". ומה הדבר הראשון שיעשו הלוחמים אחרי היציאה? "הדבר הראשון זה להגיע לבסיס ולהתקלח", אומר ד' באחד משטחי הכינוס, "אני כבר שבועיים עם אותם תחתונים. הדבר השני זה להתקשר לאימא ולהגיד לה שהכל בסדר".

גם בחיל האוויר כבר מרגישים את הסוף, על אף שמטוסי חיל האוויר עדיין נמצאים בכוננות וממשיכים לחוג מעל שמי הרצועה. "בתור מישהו שיש לו משפחה בדרום בכל פעם שהייתי בשמיים ידעתי שאני שם מגן על הבית", מספר איש צוות אוויר שנטל חלק פעיל מאוד מתקיפות חיל האוויר, "היה שיתוף פעולה מעולה עם הכוחות בקרקע, וכל הזמן נזהרנו לפגוע רק במה שצריך ולא בחיילים שלנו או בבלתי מעורבים. זה לא נעים לתקוף בלב המקום הכי צפוף בעולם, אבל כשאתה יודע שזה או אתה או שהמשפחה תיכנס למקלט, אין בכלל שאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully