וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: בכיר במס הכנסה קיבל שוחד

נתיב נחמני

18.1.2009 / 18:10

המשטרה חושדת כי הבכיר אישר לעשרות חייבים בקשות להחזרי כספים שלא היו מגיעים להם, ובתמורה קיבל טובות הנאה

רכז בכיר במס הכנסה, תושב פתח תקווה בן 51, נעצר היום (ראשון) בחשד שקיבל שוחד וטובות הנאה מיועץ מס תל אביבי תמורת החזרי כספים ללקוחותיו שניתנו שלא כדין. הבכיר הובא הבוקר לבית משפט השלום בראשון לציון, שם שוחרר בתנאים מגבילים. החקירה נגדו נוהלה במשך כשנתיים ועם הפיכתה לגלויה היום עוכבו לחקירה עשרה עובדי מס הכנסה נוספים. על פי החשד, הנזק שנגרם לקופת המדינה הצטבר למאות אלפי שקלים.

פרשת המעילה נחשפה על ידי חטיבת ביקורת פנים של רשות המסים. בביקורת שערכו חוקרי המס עלה החשד כי הבכיר, שעבד בשלוחת כפר סבא אישר לעשרות חייבים בקשות להחזרי כספים שלא היו מגיעים להם כדין בין השנים 2005-2006. מאז שהתנהלה נגד הבכיר החקירה הפנימית, החליטו ברשות המסים להעבירו מתפקידו, מבלי שנחשפה בפניו הסיבה האמיתית לכך.

עם חשיפת הממצאים, פנו חוקרי המס ליחידת ההונאה של משטרת מחוז המרכז, על מנת שתנוהל חקירה משותפת. במהלך החקירה, בכל אותם התיקים בהם פעל הרכז באופן לכאורה לא תקין, עלה שמו של יועץ מס בן 40 המייצג את החייבים. על פי החשד, אותו יועץ מס השפיע על ניהול התיקים ככל הנראה בדרך של מתן שוחד או טובות הנאה.

"אין ספק שכשבוחנים את המספרים הייתה פה התנהלות בלתי תקינה", אמר לוואלה! חדשות רב פקד יורם סלקמן, מפקד יחידת ההונאה, "החקירה אמנם נמשכת, אך החשד שלנו הוא שמדובר בהתנהלות בלתי חוקית ושניתנו פה שוחד וטובות הנאה". הרכז החשוד טרם מסר לחוקרים את גרסתו המלאה לחשדות נגדו. לעומתו, יועץ המס שעוכב גם הוא הבוקר לחקירה טען כי לשיטתו הוא ביצע את תפקידו ופעל כשורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully