וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי אירופה: "לשים קץ להברחות לעזה"

ניר יהב ועידן דורנר

18.1.2009 / 16:58

המנהיגים שהשתתפו בפסגת השלום הבינ"ל קראו לישראל ולחמאס לגבש הפסקת אש ארוכת טווח. אבו מאזן: "בעזה אירעה טרגדיה"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

"יש לשים קץ להברחות הנשק ממצרים לרצועת עזה ולגבש הסכם ארוך טווח להפסקת אש", כך אמרו הערב (ראשון) נשיא צרפת ניקולא סרקוזי וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים משותפת בתום הפסגה הערבית הבינלאומית שנערכה בשארם א- שייח'.

נשיא מצרים חוסני מובארק שפתח את הפסגה אמר כי נראים "סימנים ראשונים לסיום המשבר ברצועת עזה". מובארק אמר עוד כי ארצו לא תסכים לנוכחות בינלאומית בשטח מצרים וכי בכוונתה לקדם כעת את תהליך השלום. במסיבת עיתונאים משותפת השתתפו בין השאר המנהיגים הערבים והאירופים וביניהם מלך ירדן, קנצלרית גרמניה, ראש ממשלת ספרד, ראש ממשלת בריטניה, ראש ממשלת טורקיה ומזכ"ל האו"ם.

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון קרא לחמאס להפסיק את האש ולישראל להמשיך ולדבוק בהפסקת האש שעליה הכריזה באופן חד צדדי. לדבריו, "יש לחדש את המגעים לפתרון הסכסוך במזרח התיכון, על מדינות ערב והקהילה הבינלאומית לעודד זאת ולקדם את תהליך השלום". עבדאללה מלך ירדן הביע תקווה כי מדינות המערב ובראשן ארה"ב ייקחו חלק פעיל בפתרון הסכסוך במזרח התיכון.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הגדיר את מה שקרה ברצועת עזה כ"טרגדיה אדירה". ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני הבטיח כי ארצו תשלח סיוע דחוף לעזה ותטפל בילדים שנפגעו בפעולת צה"ל. ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון נשא גם הוא דברים ואמר כי ישראל חייבת לאפשר לפעילי הארגונים ההומניטריים גישה מלאה לכל מקום ברצועת עזה ולחדש את האספקה: "עלינו לסיים את הבידוד הכלכלי של עזה על ידי פתיחת המעברים שמחברים את הרצועה לשאר העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully